Incidentul a avut loc vineri, 19 mai, în jurul orei 15, pe Calea Aradului și a pus în dificultate călătorii.
„În urma unui apel primit prin Sistemul Unic 112, la ora 15.17, care sesiza producerea unei coliziuni între două tramvaie, pe strada Calea Aradului din municipiul Oradea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Crișana” al județului Bihor a mobilizat rapid la fața locului, trei echipaje de pompieri militari din cadrul Detașamentelor 1 și 2 Oradea, cu o autospecială de descarcerare grea, o ambulanță SMURD tip B2 și o autospecială de lucru cu apă și spumă” a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, locotenent-colonel Camelia Roșca.
Pompierii paramedici au acordat primul ajutor unei persoane, aceasta refuzând ulterior, transportul la spital. De asemenea, echipajul de stingere a asigurat măsurile de prevenire a incendiilor la locul producerii accidentului.
Nu s-a impus intervenția echipajului de descarcerare.
Evenimentul rutier s-a soldat doar cu pagube materiale și a fost catalogat drept tamponare de către polițiștii rutieri sosiți la fața locului.
Cum s-a produs accidentul
Un tramvai Tatra ce circula pe direcția Calea Aradului – Decebal a intrat în coliziune frontală cu un altul, Astra, care circula pe sens opus. Tramvaiele erau conduse de două femei vatman. La fața locului, primele informații care au circulat au fost că macazul de pe linia spre Ioșia s-ar fi activat din senin, fie din cauza căldurii sau a altor cauze, iar garnitura care trebuia să o ia spre Decebal a fost deturnată spre Ioșia, în curbă. În acel moment, s-a izbit de tramvaiul Astra care mergea spre ieșirea din oraș.
Conducerea OTL infirmă, însă, acest scenariu, și consideră că vina aparține vatmanei de pe Tatra, care ar fi forțat intersecția.
Câteva ore s-au chinuit tehnicienii OTL să elibereze linia. Plăcile de tablă ale caroseriei Astrei s-au fost înțepenit în caroseria garniturii Tatra, așa că temerea mare era să nu se răstoarne garnitura deraiată. Cu ajutorul macaralei aduse afară, au ridicat ușor Tatra-ul și au pornit Astra, trăgând-o de lângă cealaltă garnitură. Ulterior, și tramvaiul galben a ajuns înapoi pe șine. În jurul orei 17:00 făcea întoarcerea prin Ioșia, pentru a reveni în depou.
De departe, cel mai șifonat a ieșit din tamponare tramvaiul Astra, a cărui caroserie arăta ca un ambalaj de ciocolată mototolită. Tarta, în schimb, abia dacă și-a zgâriat chitul de la recondiționările anterioare. „E ca tancul rusesc”, au observat martorii, cu umor.
Mai puțin umor e în rândul angajaților OTL, mai ales că e puțin probabil ca asigurările tramvaielor să acopere dauna, dat fiind că ambele garnituri sunt ale aceluiași operator.
Trimite articolul
XPe sina cea noua, facuta perfect cu banii oradenilor din cauza smenurilor trase de cel mai bun primar al lumii
E linia cea noua construita de firma de renume Abed Nego…
Ia ziceti super dezvoltatilor de la otl: nu-i asa ca parca e un blestem? De cand ati intrerupt circulatia tramvaielor prin centru, ca sa se faca pasajele megalomane si ultra scumpe ale lui ilie pravalie, e al treilea sau al patrulea incident de genul asta. Si voi visati tram-tren de viteza :)))))
Siemensurile nu mai circula de doi ani, sint incompatibile cu sinele noi,circula jafurile galbene ,ca alea cu doua vagoane le dezmembrează pentru fier vechi.Catastrofa conducere OTL și primărie.
Doar în Oradea…noul Caracal. Ciuperca a fost un spectaculos debut
-
corect, cu genii precum sandu fara numar, chelu cu sprancene, si restu eliberalilor tintim nobel la prostie
-
Nici cu tine nu imi e rusine
-
Vin cei de la Arad și il fac înapoi nui stres,în legătură cu asigurarea mi se pare o hotie sa nu plătească ca vatmanul vinovat de pe Tatra nu cred ca are de unde și apoi pentru ce sunt asigurările?
Intrebare amea e ce se poate face pentru reducerea zgomoului pe care il fac aceste tramvaie…cum se poate ajunge la nivelul de silentiozitate pe care il are linia de pe malul Petzei?
Nu mai faceti atat circ amintind ca ambii vatmani erau femei, nu asta este relevant. Se pare ca tehnica a jucat feste celor doua tramvaie. Nu stiu, poate daca s-ar fi circulat cu o viteza mai mica se putea evita coliziunea.