La 406.000 de euro a fost evaluat costul intervenţiei care ar transforma vechile tramvaie orădene Tatra în garnituri cu aspect şi condiţii adecvate acestui secol. OTL a scos la licitaţie primul lot de tramvaie de modernizat luna trecută dar, spre surpriza şefimii, nu s-a prezentat nicio ofertă, nici măcar din partea firmelor care au lucrat la realizarea machetelor prototipului – Astra Vagoane Arad sau Electroputere VFU.
„A fost o mare dezamăgire pentru noi ca nu s-au prezentat.Nu am reluat licitaţia, studiem să vedem ce e de făcut. Prima variantă ar fi să reluăm licitaţia dar să unim loturile”, spune Romeo Nica, director economic al OTL SA. Varianta aceasta ar putea creşte interesul celor care lucrează în înnoirea tramvaielor prin suma mai mare pusă la bătaie. A doua variantă luată în calcul de conducerea OTL este renunţarea la proiectul de face-lifting al tramvaielor învechite şi modernizarea lor doar pe partea de tracţiune. „Am putea face, pentru nouă locomotive, eficientizarea sistemului de tracţiune. Din măsurătorile făcute până acum rezultă că echipamentul instalat ajută la o economie foarte bună, de 40-50% din consum”, spune Nica. Problema cu varianta aceasta este că intervenţia la aşa numitul salon – spaţiul pentru călători este spre zero.
În vorbe, ambiţia edililor urbei este să mute orădenii din maşinile personale în garniturile de tramvai. Ori, fără o intervenţie care să schimbe radical confortul din tramvaie la pachet cu prioritizarea liniilor OTL, transportul local va rămâne la fel de indezirabil pentru „şoferi”, ca acum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!