Noua pistă a Aeroportului Oradea este funcţională, însă Tarom evită să zboare de la Oradea până când constructorul Porr nu va preda investiţia la cheie către beneficiar – Aeroportul Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor. Adică având finalizate şi autorizate de către Autoritatea Aeronautică Civilă toate facilităţile prevăzute în proiect: pistă nouă pe o lungime de 2.100 m şi o lăţime de 45 m, un sistem modern de balizaj şi de îndrumare a avioanelor, centrală electrică nouă, proprie Aeroportului. Potrivit purtătorului de cuvânt al CJ Bihor, Horia Carţiş, până la finalizarea proiectului, 31 octombrie a.c., pe Aeroportul Oradea va fi implementată şi Directiva 139/2015 a EASA – Agenţia Europeană pentru Securitatea Zborurilor, ce presupune lucrări suplimentare la pistă: turnarea unor treceri de beton late de trei metri, între pistă şi terenul viran, pe toată lungimea pistei, cu rolul de a ridica gradul de securitate, în cazul pierderii controlului asupra aeronavei sau a unei aterizări forţate. Directiva respectivă a venit abia în acest an şi va trebui implementată de toate aeroporturile. Cum Oradea este deja în şantier, lucrările acestea suplimentare se fac în cadrul şantierului condus de către constructorul austriac Porr.
Între timp, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, asigură că face eforturi pentru a convinge Tarom să revină mai repede la Oradea, dar şi pentru a găsi curse aeriene internaţionale de la Oradea. Chiar şi unele charter, prin intermediul tour-operatorilor. Rămâne să apară şi anunţurile oficiale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!