Potrivit directorului Aeroportului Oradea, Dan Bălăcel, Tarom suplimentează programul de zbor pe ruta București – Oradea – București cu încă o cursă de noapte, respectiv dis de dimineață. Cel de seara târziu va ajunge la Oradea la 23:10 și va decola apoi spre Capitală, dimineața la ora 05:25. În acest mod, de luni, 30 martie, vor fi câte trei zboruri pe zi, de luni până vineri.
Iată orarul Tarom de primăvară, pe ruta Oradea – București:
05:25 OMR – 06:45 OTP;
09:30 OMR – 10:50 OTP;
19:45 OMR – 21:05 OTP.
Invers, pe ruta București – Oradea, noul orar arată astfel:
07:40 OTP – 9:10 OMR;
17:55 OTP – 19:20 OMR;
21:45 OTP – 23:10 OMR.
Prețuri mai bune
Pe skyscanner.ro, prețul unui bilet la clasa economică pentru ziua de luni, 30 martie, pornește de la 276 lei, cât costă pentru cursa Tarom Oradea – București și retur (cu decolare din Oradea la 05:25 și aterizare, la retur, tot pe Aeroportul Oradea, la ora 23:10, în aceeași zi).
Un zbor Oradea – București doar dus costă 163 de lei, cu decolare la 05:25, de la Oradea.
Vor zbura avioane mai mari
Vechile avioane Aerospațiale/Alenia ATR 42 vor fi înlocuite cu aeronave mai mari, ATR 72, cu capacitate de transport de 72 de persoane. Tarom tocmai și-a înnnoit flota de aeronave, prin nouă aparate noi ATR 72 – 600, achiziționate în leasing pe zece ani, scrie profit.ro.
Tot fără zboruri externe
Din păcate, este singura veste bună dinspre Aeroportul Oradea. În continuare, Aeroportul este văduvit de curse externe regulate, după ce conducerea Consiliului Județean și managementul Aeroportului Oradea nu au reușit să înlocuiască destinațiile deservite de Ryanair, până în 2018. În toamna lui 2019, PNL a reușit să impună un nou Consiliu de Administrație provizoriu la Aeroportul Oradea, prezidat de Gheorghe Răcaru, fost director la Tarom și Blue Air, propus de Primăria Oradea. De asemenea, din noul CA face parte și Tudor Jidav, fost director al Aeroportului Otopeni. Cu toate acestea, cursele așteptate de bihoreni întârzie să apară, cel puțin deocamdată.
Pentru 2020, singurele destinații externe anunțate sunt date de cursele charter estivale, cu destinații turistice spre Turcia, Egipt și, mai nou, Grecia și Tunisia.
Trimite articolul
XUn reinceput promitator si sa nu ne impacientam toate la timpul lor.
-
“prețul unui bilet la clasa economică” la un zbor de 1 ora clasa economica,pfff numai la romania asa ceva.si 276 de lei e prea ieftin,normal ca tarom e aproape de faliment cand ofera curse la preturi derizorii.cursa directa oradea-bucuresti ptr a fi cat de cat rentabila trebuie sa inceapa de la 500 de lei “one way” si apoi s-ar putea vb de 3 curse/zi,altfel e doar paguba la bugetul statului.e clar din nou ca propaganda liberala isi face campanie pe banii statului,ar fi interesant de aflat cine si-a dat acordul ptr cresterea nr-lui de curse la 3.
-
Tarom nu este profitabil pentru ca este sapat de management si angajati ineficienti(aka pile) de ani si ani de zile.
Avand in vedere cati ani ne-au chinut cu religvele acelea de avioane pretul de 276 de lei este cat se poate de justificat.
Un zbor de la Cluj sau Timisoara este mai ieftin de atat pana la urma. -
La pretul ala “one way” cred ca s-ar desfiinta aceasta ruta. La clasa economic, nu mi se pare ceva exagerat acest pret de 276 lei. Sa nu uitam ca Oradea e cam izolat de capitala Bucuresti din cauza lipsei autostrazilor sau a unei cai ferate vai de mama ei.
-
Dar nici la preturi mai mici decat cu CFR nu are cum sa fie rentabil. Si dureaza putin peste o ora, nu 13. Taxiul iti ia 50 de lei de la podul CFR la strandul Apollo.
-
-
Costul de operare per ora al unui ATR 72-600 este pana in 2000 de dolari la peste 1500 de ore zburate anual.Flota de ATR-uri Tarom depaseste cu foarte mult aceasta valoare a orelor zburate,prcatic sunt curse zilnice catre si dinspre Otopeni,din Cluj,Timisoara,Iasi,Suceava,Satu Mare,Baia Mare,Oradea.Deci enorm de multe ore in care ATR-urile “stau” in aer.
La un calcul simplu,Tarom poate practica preturi ridicol de mici pe rutele interne,doar ca intervin o serie de factori obiectivi,dar si….. subiectivi….politici…
Chiar daca e firma de stat,Tarom trebuie(ar trebui)sa produca profit,ca atare,trebuie sa-si “zboare” flota cu o incarcare cat mai mare,dar si cu incasari cat mai mari.Cat timp se mentine acest echilibru lucrurile sunt in regula.Pe ruta oradeana,Tarom are un LF(incarcare) foarte buna,peste 70% pe anul trecut,nu e intamplatoare introducerea unei curse in plus,avand in vedere ca orarul de acum nu e foarte avantajos…io zic ca la sfarsitul anului vom avea mai multi pasageri transportati pe relatia OMR-OTP,pastrand acelasi grad de incarcare….
-
Curse internationale vrem ca ori ce sat din UE handicapatiilor.