Organizatorii Târgului de Crăciun au prezentat, miercuri, prin comunicat de presă, cifrele celei mai scumpe ediţii a evenimentului de până acum. Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) consideră că numărul foarte mare de vizitatori şi sumele record atrase ca donaţii în campania „Oraşul faptelor bune” fac din ediţia 2019 a târgului un succes. Cum record sunt şi alocările de la bugetul oraşului pentru eveniment.
Buget record
Târgul de Crăciun 2019 a pornit, din start cu o propunere de buget mare: de la 600.000 de lei în 2018, s-a propus un buget de 900.000 lei în 2019.
„Diferența de sume solicitate din bugetul local, a fost recuperată din valoarea comisioanelor încasate din activitățile economice din Târg, care în 2019 a fost de 344.000 lei TVA inclus, o creștere cu 250% față de 2018”, transmite APTOR.
La acesta, s-a adăugat costul proiectului Orașului Faptelor Bune, organizat alături de Radio Zu. „În ultima ședință de consiliu local din luna noiembrie 2019, a fost aprobată suma de 570.000 – aproximativ 120.000 de euro, față de 150.000 de euro cât figurau cheltuielile totale ale proiectului ZU, pentru realizarea OFB(Oraşul faptelor bune) la Oradea. Diferența de 30.000 de euro a fost susținută de APTOR”, mai scrie comunicatul.
Faţă de suma foarte mare alocată, APTOR susţine că „recuperarea investiției OFB a fost peste investiția făcută. Există numeroși indicatori care pot confirma acest lucru, doi dintre cei mai importanți fiind: costul total al onorariilor artiștilor din proiectul OFB de peste 150.000 de euro, sumă pe care am economisit-o, aceștia participând pro-bono la eveniment (condiționat de asigurarea transportului, cazării și mesei – condiții de altfel obligatorii și în cazul plății onorariului), respectiv promovarea masivă de care a beneficiat orașul Oradea în perioada 15-21 decembrie și înainte. Cu siguranță nu s-ar fi obținut aceleași rezultate dacă cei 120.000 de euro ar fi fost investiți într-o campanie națională de promovare a orașului și a Târgului de Crăciun”.
Oraşul a mai încasat, în plus, 88 mii lei, din chiriile luate pe terenul ocupat, în Piaţa Unirii, de căsuţele comercianţilor.
Vizitatori
„37 de concerte, peste 1200 de colindători, 350 de mp de patinoar, peste 60 de căsuțe și standuri cu bunătăți, o roată-carusel și o atmosferă de poveste i-au scos pe orădeni din case în cele 28 de zile de eveniment, sau i-au atras pe turiștii din regiune și din străinătate (cei mai mulți străini din Ungaria), în Piața Unirii din Oradea. Pornind de la datele online, discuțiile cu cei mai mari hotelieri din Oradea, putem afirma că aproximativ 20% dintre cei care au ajuns în Târgul de Crăciun din Oradea au fost din afara orașului”, se arată în comunicatul APTOR, care mai precizează că în cele şapte zile, cât a ţinut Orașul Faptelor Bune, s-au strâns pentru cei aflați în nevoie 600.000 euro.
Scopuri
ONG-ul Primăriei consideră că ediţia de anul trecut a târgului a atins, în sfârşit, trei obiective importante, asumate odată cu lansarea ideii de a organiza un astfel de târg în Oradea: să ofere orădenilor „un nivel ridicat de calitate a evenimentelor, precum și un eveniment în perioada lunii decembrie care înainte nu exista”, „promovarea orașului Oradea ca destinație de city break și vacanțe, chiar și pe parcursul perioadelor cu mai puțini turiști (luna decembrie)” şi „crearea unuia dintre cele mai frumoase trei Târguri de Crăciun din România”.
Directorul APTOR, Mihai Jurca, a pomenit, de la începutul lui decembrie despre tentativa de a ameliora, în ediţia 2019, a minusurilor constatate în 2018. Programul de concerte în fiecare weekend, posibil prin integrarea în târg a OFB, a fost menit să amelioreze „programul sărăcăcios”, reclamat de orădeni la finalul lui 2018. De asemenea, evenimentului din 2018 i s-a imputat lipsa specificului local. Ediţia 2019 a încercat să compenseze prin acordarea de facilităţi producătorilor locali – reducere de 35% din costul de chirie al unei căsuțe (de la 75 de lei la 48 de lei) şi prin invitarea colindătorilor din Bihor.
Trimite articolul
XWow. Sa ai 250000 de vizitatori si tu ca ORGANIZATOR al evenimentului sa incasezi doar 344000 lei. Aia inseamna sa fi … Bolojan. Acum inteleg cum poti falimenta un ABC. Pai bai cap – chel. Numai cat curent au mancat roata, scena si instalatiile din centru. Abia ai facut banii aia.
-
Când se referă la încasări, vorbește despre încasările pe care le-a avut Primăria din activitatea de închiriere a terenului și a altor activități. Acel sfert de milion de vizitatori au cumpărat de la comercianți și nu de la Primărie.. Încasările comercianților e cu totul altă poveste.. Dacă din cei 250000, jumătate au cheltuit doar câte 10 lei, vorbim despre 1.250.000 încasări pentru comercianți.. Așadar, comparația dumneavoastră, deși pare logică, e greșită.
-
Aproape jumate din bugetul acestui eveniment a plecat catre radio Zu,asta inseamna ca daca DNA constata ca au fost sifonati bani publici,iar intra Dan Voiculescu la puscarie?
După 250 mii gura casca tâlharul șef a evaporat 1,4 mil din bugetul local. Și acum că sa mai poată tuna și anul acesta a mărit impozitul etc . Da unde doarme cei de la DNA ?
Poporul este complice cu oricine îi aruncă în trocuță o mână de ștevie.
Poporul e complice cu orice, atâta timp cât are ce să bage la maț.
Și mațul este rege.
-
Poporul mãlaşi are mãlai.
Doar 344 de mii?? 344 de mii impartit cu 250 de mii, inseamna ca in medie fiecare vizitator cheltuia 1.37 de lei.
Waw elpis,da cata minte ai,ce destept esti tu,mai bine ai fugi pana ti-ai pierde-o,ca oricum nu-ti foloseste la nimic.Cum crezi ca tu ca cel dfin piata au consumat curentul gratis?Mai cap sec fiecare casuta sau agent economic prezent in piata au avut contor electric pasant,iar in afara chiriei au platit si pretul energiei consumate!De exemplu cel cu roata a fost nevoit,inainte de a fi racordat, sa prezinte fisa tehnica a acestui utilaj din care sa rezulte consumul precizat de catre cei care l-au produs,iar contorul a fost montat in functie de aceasta putere.
nu-i mare bai ca recupereaza bolo pierderea din taxele marite platite de oradenui :)))
Degeaba au cheltuit atatia bani,daca dupa craciun nu a maj fost nimic,inafara deroata si patinoar
45 de Lei chirie pe o casuta unde stateau zeci de oameni la coada sa dea 7 lei pe o placinta de 50 de bani? Superb. Esti foarte tare Bolo!!! Bine ca stii sa ne maresti noua impozitele. TMM-ii!!! Acolo toti au iesit pe super-profit, mai putin noi, pulimea.
Am citit toate comentariile postate la acest articol. Prieteni din Oradea, hai sa va mai ofer o perspectiva care sper sa va ajute sa vedeti lucrurile si din alta perspectiva. Eu am urmarit cu o “ usoara” invidie in Cleveland transmisia LIVE de la RadioZu din Oradea. Asi fi vrut sa fiu si eu acolo cu voi si sa platesc ce ati fost voi nevoiti sa platiti la standurile din piata ( inclusiv taxele orasului) . Impactul evenimentului nu poate fi masurat doar in ce s-a cheltuit si incasat ACUM. Parerea mea e ca a fost o publicitate foarte buna pentru oras iar rezultatele se vor vedea in timp. Eu am convins deja doi americani sa vina la vara in Oradea si asta e doar inceputul. Aveti rabdare, iubiti orasul si interveniti acolo unde credeti ca puteti face sa mearga lucrurile mai bine.
-
Felicitări stimate Domn și eu la râandu-mi încerc să promovez acest ORAS minunat,haideți să punem toți umăr la umăr si să nu mai clevetim atâta,să demonstrăm că suntem vrednici a ne numi cetățeni al ORASULUI FAPTELOR BUNE !!!