Un târg la cele mai înalte standarde. Un târg peste aşteptări. Este părerea companiilor prezente la Târgul de Cariere (TdC) Oradea, care a avut loc la Trade Center, joi, 16 noiembrie 2017, partener instituţional fiind AJOFM Bihor.
Încă din pimele minute după deschidere, târgul a fost asaltat de bihoreni (majoritatea tineri) în căutarea unui loc de muncă sau a unei oportunităţi de carieră ori internship.
Oportunităţi
Alexandra Putyer, studentă în anul III la Protecţia Mediului îşi căuta un job part time. „Am găsit ceva în domeniul asigurărilor şi în domeniul intermedierilor financiare cu program flexibil”, ne-a spus Alexandra, care a venit la târgul de joburi însoţită de mai mulţi tineri.
Surprinsă de prezenţa foarte bună la târg a fost şi Luminiţa Popa, director general Corporative Consulting, coorganizator al evenimentului.
„Mă bucur că lumea este foarte interesată încă de la primele ore. Suntem bucuroşi că putem să oferim aceeaşi calitate de candidaţi firmelor care vin aici. Este un târg targetat pe oameni cu studii superioare şi mai puţin pe oameni necalificaţi. Calitatea este mai bună ca la alte târguri. Noi întotdeauna ne focusăm pe calitate. Există candidaţi de calitate în judeţul Bihor, numai să le creezi cadrul necesar ca să ajungă faţă în faţă cu angajatorul”, este de părere Luminiţa Popa.
Alegerea zilei de joi pentru târgul de la Oradea a fost o întâmplare, ne-a declarat Ioana Oros, PR manager TdC. „Putem spune că şi în timpul săptămânii oamenii care îşi caută sau doresc să-şi schimbe locul de muncă participă la târg, pentru că este un târg targetat. Suntem foarte mulţumiţi de prezenţă”, a precizat Ioana Oros.
La bunul succes al evenimentului şi-au adus contribuţia şi voluntarii. Unul dintre aceştia este Adrian Marozsan, student în anul IV la Universitatea Oradea, Facultatea de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei.
„Este o experienţă interesantă, este o ocazie de a cunoaşte oameni noi care te ajută să te dezvolţi pe mai multe planuri. De asemenea, voluntariatul te ajută foarte mult să îţi schimbe percepţia supra mediului socio-economic”, a precizat Adrian Marozsan.
Raluca Lefter, şeful departamentului de Marketing & PR de la Double Tree by Hilton Oradea a fost mulţumită de prezenţa la eveniment şi se aştepta să colecteze cât mai multe CV-uri de la oameni dornici să muncească.
Angajatorii prezenţi ofereau atât locuri de muncă pentru care se cerea experienţă, dar şi pentru începători, inclusiv pentru studenţi. Problema de care se loveau era cunoaşterea limbii engleze.
„Avem şi joburi pentru studenţi şi pentru cei fără experienţă. Ne-am aşteptat ca studenţii să cunoască mai bine limba engleză, dar, spre surprinderea noastră nu este aşa. Managerii noştri sunt străini şi limba engleză este mai ceva ca limba maternă”, a declarat Delia Tirla, specialist resurse umane Connectronics.
Unele dintre companiile prezente erau dispuse să-i pregătească pe candidaţi pentru postul oferit. Doar să dorească să muncească. „Noi avem o academie internă care îi învaţă totul de la A la Z, inclusiv tehnici de vânzare, comunicare, dezvoltare personală şi profesională. Meseria poate fi făcută şi pe lângă alte meserii”, a subliniat Irina Gherghilescu, manager de dezvoltare la Remax Joy.
Una peste alta, TdC Oradea a fost un eveniment de succes, care ridică ştacheta în domeniul târgurilor de joburi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!