Conform HG 859/2013, beneficiarii prezentei scheme de ajutor de minimis sunt formele asociative constituite în cadrul unităţii administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, în scopul achiziţionării de tancuri de răcire a laptelui, formate de crescătorii de animale care deţin până la 5 capete vaci de lapte.
Sprijinul se acordă pentru achiziţionarea de tancuri de răcire a laptelui, cu o capacitate de maximum 1.000 litri/ unitate administrativ-teritorială organizată la nivel de comună.
Prevederile schemei de ajutor de minimis se aplică beneficiarilor în scopul achiziţionării de tancuri de răcire a laptelui, pentru asigurarea livrării laptelui materie primă spre procesare, dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: fac parte dintr-o singură formă asociativă constituită în cadrul unităţii administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, în scopul achiziţionării de tancuri de răcire a laptelui, vacile de lapte ale membrilor din forma asociativă prevăzută la lit. a) sunt înregistrate în Registrul naţional al exploataţiilor şi forma asociativă prevăzută la lit. a) nominalizează o persoană responsabilă cu asigurarea bunei funcţionări a colectării laptelui şi efectuării analizelor privind calitatea laptelui.
Bani
Cuantumul sprijinului financiar este de maximum 5.000 euro pentru fiecare formă asociativă care a solicitat acest ajutor şi cuprinde costurile aferente achiziţionării, instalării tancului/tancurilor de răcire a laptelui cu o capacitate de maximum 1.000 litri/unitate administrativ-teritorială organizată la nivel de comună, instruirii necesare pentru utilizarea acestuia/acestora, precum şi asigurarea service-ului pentru o perioadă de 12 luni de la instalare. În cazul beneficiarilor care achiziţionează tancuri de răcire a laptelui cu o capacitate mai mică de 1.000 litri, cuantumul sprijinului financiar, reprezentând ajutor de minimis, se corelează proporţional cu capacitatea tancului de răcire.
Pentru obţinerea avizului prealabil în vederea achiziţionării tancurilor de răcire a laptelui, formele asociative depun cereri iniţiale la primăriile unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună pe a căror rază sunt înregistrate sediile sociale ale acestora, în perioada 20 noiembrie – 30 decembrie 2013.
După obţinerea avizului favorabil, formele asociative depun la primăriile unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună pe a căror rază sunt înregistrate sediile sociale ale acestora, în perioada 20 ianuarie – 20 martie 2014, mai multe documente doveditoare.
Centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură verifică datele înregistrate în Registrul special de evidenţă a solicitanţilor de sprijin financiar prevăzut de schema de ajutor de minimis, comunicat de primării, şi întocmesc Lista solicitanţilor eligibili, aprobă sumele aferente reprezentând sprijinul financiar pentru fiecare solicitant în parte şi întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, pe care o transmit la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.
„Beneficiarii schemei, care au sediile sociale înregistrate pe teritoriul judeţului Bihor, vor depune autorizaţia sanitar-veterinară de funcţionare a tancului/tancurilor de răcire a laptelui la centrul judeţean Bihor al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, în termen de 60 de zile calendaristice de la data achiziţionării tancului/tancurilor de răcire a laptelui”, a precizat Florian Pavel, directorul APIA Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!