Peste 20 de copii au luat parte la acest program, care s-a concentrat pe asimilarea de cunoștințe matematice într-un mod interactiv, cu ajutorul unor componente Lego. Participanții au avut în medie 6-8 ani, aceștia fiind ajutați în timpul activității de elevi din clasele mai mari. Inițiativa a pornit de la Béres Csaba, primarul Orașului Săcueni, care îndeamnă instituțiile educaționale locale să se echipeze cu instrumente moderne de tip LEGO® Education, table interactive, etc. Programul s-a concentrat nu doar pe dezvoltarea competențelor matematice ale copiilor, ci și a creativității, abilitatății de cooperare și prezentare.
În prima zi, participanții au fost întâmpinați de învățătoarea Oláh Katalin – Melinda, cine practică acest tip de predare și în timpul anului școlar la Liceul Teoretic „Petőfi Sándor”. Copiii au fost împărțiți pe grupe și și-au găsit denumiri hazlii, iar după aceea au pornit să adune puncte. Familiarizarea cu matematica de tip Lego s-a realizat cu ajutorul unor găini Lego, cu care copiii au exersat adunarea, dar și probleme care conțineau elemente necunoscute.
Participanții au utilizat în mod concomitent și tabla interactivă, asimilând cum să prindă anumite componente și să le elimine. În a doua parte a zilei, copiii au creat animăluțe Lego. A doua zi, participanții au cunoscut concepte, precum “egal”, “dublu”, “total”, iar după aceea au construit inimi de Lego, înconjurate de alte elemente, dar și roboți cu destinație și utilitate diferită.
Programul zilei s-a sfârșit cu vizionarea filmulețului care prezintă istoria Lego, un instrument îndrăgit de copiii din lumea întreagă, ce a pornit din Danemarca. A treia zi a început tot cu exerciții de matematică, a căror rezolvare a fost facilitată prin asamblarea și dezasamblarea de trenulețe și omide Lego. Copiii au învățat comparația, lungimea, lățimea, înălțimea.
Programului s-a alăturat și pedagogul Kossuth Szabolcsné de la Școala din Edelény (Ungaria), cine i-a ajutat pe copii să cunoască un instrument educațional revoluționar denumit Bee-Bot, o albinuță robot, cu ajutorul căreia participanții au învățat cum să programeze instrumentul să se deplaseze înainte, înapoi, în dreapta și în stânga pe diferite terenuri definite pentru a ajunge la o destinație prestabilită. Ultimele două zile au servit tot pentru îmbunătățirea competențelor matematice, copiii primind la sfârșit certificate de participare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!