„Era o clasă unică și totodată cea mai premiată clasă de Ministerul Educației în ultimii 6-7 ani, clasă premiată datorită performanțelor elevilor care au premii la nivel național. Este vorba despre clasa pentru care optau elevii cu cele mai mari medii din județ. Clasa funcționa și până acum la Liceul Ady Endre, școală în care vin copii din tot județul, nu numai din Oradea. Cred că interesul pentru aceasta școală e evident dacă spunem doar faptul că sunt 100 de copiii cazați doar în propriul internat. Am pledat și am refăcut calculele împreună cu cei de la Ministerul Educație, am avut o discuție civilizată, și am avut argumente cum e cel că această clasă e unică prin profuilul său, deci nu e ca și cum copiii care învață în limba maetrnă ar fi avut posibilitatea să opteze în altă școală pentru un asemnea profil. Și în plus, Constituția României spune că statul e obligat să asigure învățământul în limba maternă a minorităților”, a explicat parlamentarul Szabo Odon, profesor ca formație, vicepreședinte al Comisiei de Învățământ din Camera Deputaților.
O clasă cu profil similar, dar în limba română, funcționează la Colegiul Gojdu, iar mediile de admitere de peste 9,50 vorbesc de la sine de performanțele elevilor.
Luptă pentru clasa de Științe Sociale
O cruciadă asemănătoare, dar se pare că fără același succes au dus profesorii și elevii din Gojdu.
[eadvert]
După ce directorul CN Emanuil Gojdu Florin Nicoară nu a reușit să connvingă Inspectoratul Școlar Bihor că nu trebuie să desființeze profilul de Științe Sociale, au intrat în joc și membri Consiulului Elevilor din reputatul colegiu, care au anunțat că sunt nemulțmiți de aergumentele ISJ Bihor și că se vor adresa Ministerului Educației pentru a convinge de utilitatea și necesitatea demersului.
„Ne-a fost adus la cunoștință faptul că cele mai mici medii de intrare au fost obținute la profilul uman al colegiului nostru, așa că poate fi considerat incompatibil cu specificul acestuia, dar inspectoratul școlar le asigură elevilor din județ locuri la acest profil, în alte licee.După cum bine știți, ne-am menținut pe primul loc la nivel de județ și am ajuns mereu în topuri la nivel național atât cu mediile de la examenul de Evaluare Națională, cât și cu cele de la examenul de Bacalaureat. Media «mică» de admitere de la profilul de Științe Sociale este oricum una foarte mare și greu de obținut, clasa de Științe Sociale având ultima medie 9,09 în anul 2020, probabil cea mai mare ultimă medie din județ pe acest profil….În răspunsul primit de la inspectorat am fost înștiințați că structura propusă la nivel de județ este una prin care numărul de clase satisface numărul mic de elevi și ne este adus la cunoștință faptul că inspectoratul județean nu este obligat să acționeze pe baza unei proceduri”, spun elevii din CN emanuil Gojdu prin vocea Melei Ardelean, redactorul șef al gojdiștii.ro. Elevii din Gojdu au venit cu argumente susținute de cifre.
„Din acest răspuns am înțeles că inspectoratul nu este dispus să ne asculte vocea, cu toate că în anul precedent planul de școlarizare a eșuat, deoarece din aproximativ 3300 de elevi din tot județul aproape 230 de elevi au rămas nerepartizați în prima etapă, dintre aceștia 22 au avut medii peste 8, se pare că nu s-a învățat minte…
Conform cifrelor din anul precedent, din cei aproximativ 3300 de elevi repartizați în liceele din Bihor, în prima etapă peste 2200 dintre aceștia au optat pentru clase cu profil teoretic, iar aproximativ 1100 pentru filiera tehnologică. În mod evident cererea pentru clasele teoretice a fost în număr dublu față de cele pentru filieră tehnologică, ceea ce ne demonstrează din nou că nu dorințele elevilor sunt ceea ce contează” , scria site-ul gojdiștii.ro.
Trimite articolul
XEste suficient să observăm ce fel de specimene populează clasa politică actuală. Ghici cine sunt cei numiți la Inspectoratele școlare pe funcții de conducere? Iar dacă au ajuns cumva unii mai integri acolo, au fost maziliți urgent. Evident că se dorește suprimarea elitelor. Este celebră deja replica de la un miting în care șeful jandarmilor ordona: “Băgați site-ul de cultură în dubă!!!”.
Daca era in lb romana, nu o salva…….
-
nu era cazul, de obicei doar clasele din scolile maghiare se vor desfiintate 🙁
-
Daca era…dar nu a fost si nu este. Daca ma-ta avea koaie ar fi fost taica-tu.
Daca.-
Da cine-i, ce-i, de fapt ,,ma-ta”?!?
-
taica-tu
-
Mama ta de pe Aradului.
Care sufla bine la salam.
-
-
Cum este o știre despre un udemerist, cum apăreți voi, “bozgorocii” de serviciu, să jigniți, că se umflă glanda șovină în voi. Dacă nu erai așa de “șmecher”, cu ziceri de băiețaș de cartier, puteai să dai contraargumente de genul: câte lucruri bune a făcut pentru toți orădenii, indiferent de etnie, Odeonul beciuleteș eș kedveș. Oricum, măta-i bine?
-
Cum este o un maghiar care scrie si el un comentariu, corect sau gresit, cum apareti voi, rasisti. Bravo bai, asa te-a crescit ma-ta?
-
-