Consiliul Judeţean a hotărât marti ca proiectul prioritar al judeţului pe fonduri transfrontaliere în 2014 – 2020 să fie amenajarea unui drum peste munţi, între Şuşti şi Moneasa, precum şi amenajarea unui heliport la Vârtop şi alte investiţii în spitalele din zonă (Oradea, Beiuş, Ştei, Marghita). Aceasta chiar dacă primarul Ilie Bolojan a denigrat în public acest proiect, în repetate rânduri, încercând să-i convingă pe şefii judeţului de importanţa inelului metropolitan.
Proiectul a fost botezat „Proiect integrat pentru dezvoltare durabilă în zona montană a județului Bihor, îmbunătățirea accesului și dezvoltarea serviciilor de sănătate în cazul intervențiilor medicale de urgență”.
Proiectul, estimat la 15 milioane de euro, prevede un drum lung de 18 kilometri, ce ar lega zona muntoasă a Bihorului de staţiunea Moneasa, 5 kilometri fiind prevăzuţi în judeţul Arad. Doi consilieri judeţeni s-au opus propunerii Executivului format din Cornel Popa, Ioan Mang şi Alexandru Kiss. Este vorba despre Dacian Foncea (PNL) şi Carmen Pantiş (PDL). Foncea a şi declarat după şedinţă că proiectul propus de CJ Bihor i se pare aberant.
Aleşii judeţeni Dacian Foncea (PNL) şi Carmen Pantiş (PDL) au fost singurii care s-au abţinut, ieri, de la a vota proiectul socotit prioritar de către CJ Bihor, din fondurile transfrontaliere pentru 2014 – 2020. Este vorba despre proiectul ce propune realizarea drumului Şuşti-Moneasa, construirea unui heliport la Vârtop şi alte investiţii în spitale, legate de intervenţiile de urgenţă. Aceasta chiar dacă cei doi fac parte din sistemul medical bihorean, de stat şi privat. „E absurd un drum în munţi, de zece milioane de euro. Trăim în sărăcie şi nu ne permitem drum în munţi. Eu nu votez cum îmi spune partidul, ci cum îmi dicrează conştiinţa. Am răspunderea faptelor mele politice”, a declarat Foncea după momentul votului, opinând că ceilalţi colegi ai săi, consilieri judeţeni PNL, „erau deja setaţi” să voteze cum le-a cerut Cornel Popa. Director al unui centru medical din Oradea, Foncea ar prefera drumul ce ar lega Oradea de autostradă. Practic, fostul director al Spitalului TBC şi-a exprimat deschis opţiunea pentru varianta propusă Consiliului Judeţean spre finanţare de către primarul Ilie Bolojan, adică realizarea inelului metropolitan.
„E o decizie eronată nu pentru că nu ar fi nevoie să se asfalteze un drum în zona respectivă ci pentru că jumătate din banii pe care altfel i-ar fi avut la dispoziţie toate localităţile din judeţul Bihor pentru a depune proiecte importante acum nu îi mai au. Sunt luaţi pe un proiect care nu poate fi numit strategic. Trebuie să aibă un impact semnificativ ca să îl poţi numi strategic. Îmi pare rău că propunerile pe care le-am făcut nu au fost luat în calcul. Am fi avut un sistem integrat de transport care să contribuie la o mai bună circulaţie în Oradea, Sântandrei, Borş, Biharia, să contribuie la dezvoltarea zonei industriale”, a reacţionat şi primarul Ilie Bolojan. Cu o zi înaintea votului, primarul s-a dus la Consiliu ca să-i convingă pe Popa, Mang şi Kiss, dar a sfârşit prin a-i irita pe cei trei, care s-au hotărât ulterior să tranşeze problema. Cel puţin pentru acest mandat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!