În loc, va apărea o intersecţie semaforizată. Decizia a fost luată din cauza şinelor de tramvai care se află la intrarea/ieşirea în şi din sensul giratoriu, dinspre strada Nojoridului (Salca). Însă nu Primăria a dorit transformarea sensului giratoriu în interesecţie semaforizată, ci Poliţia Rutieră. Ne-o spune chiar Mircea Ghitea, directorul tehnic al Primăriei. „În proiectul iniţial era o intersecţie semaforizată. Dar s-a dorit apoi un sens girartoriu ca soluţie de studiu. Poliţia are însă obiecţii, din cauza staţionării pe liniile de tramvai. Nu dorim cu orice preţ să forţăm o soluţie, dacă autoritatea rutieră nu e de acord”, explică Ghitea de ce s-a renunţat la giraţie.
Acest sens giratoriu fusese montat în luna mai a acestui an, ca urmare a finalizării lucrărilor la strada Meiului – o stradă nou construită, ce traversează terenul viran (viitor parc) de lângă Lotus Center. Această stradă este menită să lege cartierele Velenţa şi Nufărul şi, mai departe, cu zona Universităţii. Iată însă că ideea unui nou sens giratoriu, agreată din principiu de către Primărie, nu s-a mai dovedit fezabilă şi de această dată. Aceasta deoarece este prea riscant pentru şoferii ce ies sau intră în sensul giratoriu şi care sunt nevoiţi să staţioneze pe şinele de tramvai!
O nouă bandă
În vederea semaforizării, pentru cei ce circulă dinspre Cantemir şi vor să vireze la stânga, pe strada Meiului, se va crea o bandă de preselecţie, lângă axul drumului. Din acest motiv, în prezent se lucrează la lăţirea carosabilului cu încă o bandă de circulaţie. Pentru această bandă nouă, s-a găsit de cuviinţă să se îngusteze considerabil trotuarul. Ieri, muncitorii firmei Selina turnau asfaltul la viitoarea bandă, care, de altfel, era oricum curprinsă în proiectul iniţial de construire a străzii Meiului.
O dată cu amenajarea acestei noi benzi de preselecţie, ce va avea lungimea de circa 30 de metri, va fi redesenat tot marcajul rutier din proximitatea intersecţiei. De remarcat faptul că banda cu care se lăţeşte acum drumul este vizibil mai îngustă decât celelalte, însă Leontin Pătcaş, de la Direcţia Tehnică, ne spune că o dată cu noul marcaj rutier, se va asigura ca o bandă să fie lată de minimum 3 metri. Cum? „Furându-se” din lăţimea celorlalte. În altă ordine de idei, recent, în zonă, a mai apărut un sens giratoriu, chiar lângă Lotus Center, la proaspăta interesecţie de lângă parcarea subterană a centrului comercial. Există un proiect municipal care propune ca acea stradă să se cheme chiar „strada Lotus”.
Azi, în Oradea funcţionează 35 de sensuri giratorii, incluzându-le aici pe cele de pe Şoseaua de Centură şi din zona industrială. Însă fără a fi luate în calcul şi cele din interiorul parcărilor din centrele comerciale sau cel din cartierul Europa.
Citiți principiile noastre de moderare aici!