O asociere de opt firme va realiza drumul expres dorit de municipalitate, pentru a descongestiona traficul pe axa Magheru – strada Republicii. Botezat de Primărie „drum rapid”, proiectul de infrastructură a fost depus pentru finanţare pe fonduri transfrontaliere, susţinându-se că noua arteră va descongestiona traficul rutier şi va „îmbunătăţi mobilitatea populaţiei pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea – Biharkeresztes”. Drumul rapid va traversa trei zone ale oraşului – Gh. Doja, Iorga şi Oncea – şi va prelua traficul de pe dealuri, ce nu va mai ajunge, astfel, neapărat pe Magheru. Drumul va fi mărginit de podul nou din Dragoş Vodă (Macio), în est şi de strada Bihorului, în vest. Noul tronson rutier va avea aproape 4 km, iar punctele de intersecţie rutieră cuprinse în acest proiect sunt intersecţia cu str Louis Pasteur, str. Gheorghe Doja, intersecţia cu str. Adevărului, intersecţia cu str. Piatra Craiului, intersecţia cu str. Făcliei. Fiecare dintre acestea vor fi legate de drumul expres prin brelete rutiere.
Cu Beni Rus în frunte
Asocierea celor opt firme a depus singura ofertă pentru drumul expres, transmite Primăria. Trei dintre cele opt firme aparţin omului de afaceri Beniamin Rus, fiind membre ale Selina Grup: Selina SRL, Trameco SA şi Drumuri Bihor. În asociere mai apare Abed Nego Com SRL. Atât Selina cât şi Abed Nego Com derulează de ani de zile contracte consistente cu municipalitatea orădeană.
Lângă aceste firme orădene a mai venit ca asociat S.C.Vega 93 Galaţi – o firmă cu o multitudine de contracte semnate cu autorităţile din judeţul Vrancea, conform presei locale (ziaruldevrancea.ro). SC Geotex Plant SRL Iaşi şi SC Instgat SRL Timişoara sunt ceilalţi doi asociaţi, iar Electromontaj SRL Sărmăşag (jud. Sălaj) apare ca subccontractant. Lucrările la drumul rapid trebuie finalizate până în decembrie 2015, transmite Primăria. Vaoarea estimată a lucrărilor arată anvergura proiectului: 53,7 milioane de lei, fără TVA. Această sumă explică motivul pentru care aceste firme au găsit de cuvinţă să se asocieze, în loc să se concureze una pe alta la licitaţie.
Reamintim că proiectul de infrastructură anunţat prima dată de Ilie Bolojan în cursul anului 2011 a stârnit controverse, riveranii din strada Ecaterina Teodoroiu fiind speriaţi de ceea ce ar însemna intensificarea traficului rutier în zona din spatele Gării. De asemenea, în prima parte a acestui an au fost discuţii şi cu privire la cuantumul despăgubirilor pe care Primăria este dispusă să le acorde celor ce urmează să fie expropiaţi pentru ca drumul să poată fi realizat. În cele din urmă, municipalitatea s-a înţeles cu cei afectaţi de acest proiect.
Lucrări Selina & Abed Nego
Iată lucrările derulate de Abed Nego şi grupul Selina în Oradea, în ultimii ani:
Selina: derulează cu Primăria contractul multianual pentru reparaţia străzilor în Oradea, precum şi pentru realizarea de locuri de parcare şi trotuare, precum şi contractul pentru modernizarea reţelelor de apă şi canalizare în Oradea. A câştigat licitaţia penru introducerea utilităţilor în Parcul Industrial Eurobusiness, etapa a II-a, precum şi realizarea campusului şcolar pentru Colegiul Naţional Partenie Cosma. De asemenea, a construit fântâna arteziană de pe Dealul Păcii.
Abed Nego: pasajul Theodor Neş de la Gară, Turnul Primăriei, „piramida” destinată publicului, din Primărie, reabilitarea Sinagogii Zion, a bazei sportive Ioşia, a Liceului Loranttfy Zsuzsanna şi a Grădiniţei nr. 54 din Rogerius, construcţia noii Grădiniţe nr. 56 din Nufăul, pasarela pietonală de peste Peţa, de lângă campusul universitar şi modernizarea Grupului Şcolar Andrei Şaguna.
Citiți principiile noastre de moderare aici!