Paradoxal, Covid 19 poate fi pârghia care să bage în viteză Aeroportul Oradea, cu rezerva că nota de plantă va o achita orașul din bugetul propriu, deja lovit serios de pandemie pe partea de încasări. Consilierii locali au avut de votat vineri mecanismele schemei de ajutor de stat și alocarea a cinci milioane de lei, ca fond pentru subvenționare.
[eadvert]
Comisia Europeană a limitat la 800.000 de euro subvenția pe companie, factorii de evaluare sunt numărul de destinații propuse să fie operate pe o perioadă minimă de un an, numărul de zboruri pe săptămână și numărul estimat de pasageri generat în acel an. Anterior pandemiei, CE interzicea orice formă de ajutor de stat pentru companiile aeriene, susținând competiția liberă pe piață.
Posibilitatea ajutorului de stat a fost identificată de Mihai Jurca, președintele APTOR. „Acum 2, 3 ani am fost mandatați să ne ocupăm de accesibilizarea achizițiilor de materiale de protecție, în contextul Covid19. Am văzut atunci schema lansată de Comisie. Comisia nu alocă bani, dar ne-a dat OK să dăm bani publici într-o zonă cu concurență”, spune Jurca.
Deși admite că suma este mare pentru Oradea, în contextul încasărilor reduse la buget, șeful APTOR susține că ajutorul dar companiilor ar urma să ajute Aeroportul Oradea la stabilirea unor relații contractuale care s-ar prelungi pe termen mediu, și după pandemie. El vede în portița deschisă de CE o șansă pentru relansarea Aeroportului.
De luni se va deschide apelul public de planuri de afaceri către companiile aeriene. Personalul Aeroportului Oradea va judeca ofertele acestora și să stabilească beneficiarii.
E de așteptat ca subvenția să fie atractivă pentru companiile care au mai operat pe Oradea – Tarom, Blue Air și Ryanair, dar între limitările impuse de CE este și aceea ca beneficiarii să nu cumuleze ajutoarele de stat și, mai ales, că „ajutorul nu va fi acordat companiilor care au fost deja în dificultate la 31 decembrie 2019”.
Inițiatorii se așteaptă, astfel, ca oferta orădeană, unică în țară, să aducă și alte companii, care nu au mai zburat de la Oradea până acum.
Trimite articolul
XRyanair e cel mai tare, ne-a lasat cu ochii-n soare
-
Specialiştii în avioane or sã dea cadou creioane.
-
Pai daca ati gasit 1 milion de euro/companie aeriana ca subventie,atunci si eu vreau subventie la gigacalorie,si la transportul in comun,ca doar si eu platesc taxele la Oradea,dar eu nu ma plimb cu avionul!asadar domnule Gavrila Bolojan vreau sa vad ca tineti cont si de marea majoritatea a cetatenilor,nu doar de cei putini care se plimba aiurea cu avionul!
Daaa trebuie subventionat neaparat ,numai saracii zboara cu avionul in Oradea. da-le dreku de renovat scoli si gradinite.
-
daca renovau scoli si gradinite tot tu comentai ca de ce nu subventioneaza zboruri. (chiar renoveaza scoli si gradinite oricum)
-
Banuiesc ca urmatoarea masura “cu majoritatea consilierilor pnl” va fi sa se oblige toti cetatenii cu buletin de oradea sa-si cumpere macar un bilet de avion pe an. Asta ca sa sprijinim saracele firme de turism si si mai saracele firme de transport aerian.
-
Îmi aduc aminte de ceva promisiuni,cu ceva demisie;sunt mai mult de 6 luni de atunci
Îți aduci aminte….?
-
era sarcastic. numa ca aia cu creier mic, nu se prind de asta 🙂
-
Da, cand nu exista coloana vertebrala, cand cuvantul dat nu valoreaza nimic, e “sarcastic”.
-
“Bolojan şi miza alegerilor: “Dacă în 6 luni după ce preluăm Aeroportul nu vor fi două curse externe, eu voi demisiona””
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-si-miza-alegerilor-daca-in-6-luni-dupa-ce-preluam-aeroportul-nu-vor-fi-doua-curse-externe-eu-voi-demisiona-149061.html
Articol din 20 Mai 2019.
Atat valoreaza onoarea adoratului.