Aceştia sunt încurajaţi de profesorii lor să devină antreprenori. E o lecţie care se predă cu adevărat în puţine unităţi de învăţământ din România. O lecţie de care se ocupă chiar decanul facultăţii Sebastian Văduva. Pe lângă faptul că Sebastian Văduva are un discurs motivaţional pentru studenţii săi, el vine cu experienţa de succes din viaţa reală: a făcut business-uri încă de la 13 ani în SUA, iar acum se ocupă în afaceri care au ca scop „dezvoltarea talentului uman”. „Îi ajutăm pe oameni să fie mai valoroşi, să genereze mai mult pentru firmele la care lucrează şi ei înşişi să-şi poată mări salariul. Dacă cineva care a trecut prin trainingurile noastre nu primeşte o creştere salarială de 10-15% anual, înseamnă că noi nu ne-am făcut slujba. Dacă studenţii care au terminat Universitatea Emanuel nu au o diferenţă de cel puţin 50% la salariu, faţă de studenţii care merg la o altă universitate, noi nu ne-am făcut slujba. Dacă firmele care ne angajează pe noi ca şi consultanţi nu au o creştere a veniturilor cu minim 20-30% anual, noi nu ne-am făcut slujba”, explica Sebastian Văduva pentru adevărul.ro.
În acest context pare firească implicarea studenţilor săi în concursul organizat de Junior Achievement România denumit „Compania Anului 2015”, compeţiţie în care Universitatea Emanuel a intrat în finală şi a obţinut şi premii cu două echipe. În competiţie au fost 80 de echipe. Au ajuns în finală 17 echipe, dintre care cinci au fost desemnate câştigătoare. Două echipe din cele cinci câştigătoare provin de la Universitatea Emanuel din Oradea, Facultatea de Management Griffiths. Acestea s-au numit: Blind to Blind (Endri Matraku, Raluca Cîndea, Marcus Buzle) şi My Love Story Book (Marcela Matraku, Bianca Maior).
„Blind to Blind este o afacere doar la stadiu de idee: O platformă pentru orbi care să le permită acestora să aibă acces la multe produse special create pentru ei, care le pot uşura viaţa. Nevăzătorii pot să cumpere lucruri, să doneze sau chiar să facă schimb de produse. Scopul platformei este şi de a dezvolta comunitatea de oameni nevăzători şi respectiv interacţiunea socială dintre aceştia. Blind to Blind se află doar la stadiul de idee, dar este foarte probabil să devină start-up”, a explicat Marcus Buzle.
My Love Story Book este o afacere existentă pe piaţă de aproape un an de zile şi are ca scop scrierea propriei poveşti de dragoste pentru cuplurile tinere care doresc să se căsătorească. Antreprenoarea este Marcela Matraku, o tânără albaneză, absolventă la Facultatea de Management Griffiths (licenţă şi master). Scopul afacerii este să devină globală. Sunt deja cărţi scrise în limbile: română, engleză, italiană, franceză şi spaniolă. Pentru fiecare limbă în care se scriu cărţile, scriitorul este un vorbitor nativ al limbii respective. My Love Story Book oferă ocazia tinerelor absolvente de litere să muncească aşa încât să poată să petreacă timp acasă cu familia. Cartea prezintă povestea reală a cuplului dinainte de a se căsători.
Citiți principiile noastre de moderare aici!