Oradea câştiga în 2008 reabilitarea pe banii UE a nouăsprezece străzi din municipiu. Contractul de finanţare s-a semnat în septembrie anul trecut, iar toate străzile vizate ar trebui predate în septembrie 2011.
Edilii oraşului au organizat joi o dare de seamă cu privire la stadiul în care se află lucrările de pe străzile cuprinse în planul de reabilitare/modernizare pe bani europeni. Ursului, Depoului, Vaporului, Morii, Miron Costin, Margaretei, Almaşului, Cazaban şi Splaiul Crişanei. Sunt cele nouă străzi pe care au debutat deja lucrările.
În grafic
Dând asigurări că lucrările sunt în grafic, managerul de proiect Mircea Ghitea, precum şi Dumitru Sim (coordonator achiziţii publice şi comunicare) au invitat mass-media în teren, pentru a observa la faţa locului modul în care decurg lucrările pe câteva artere. S-au inspectat străzile Splaiul Crişanei, Cazaban, Ursului şi Depoului. De doar 97 metri, strada Ursului face legătura între străzile Vlădeasa şi Octavian Goga. Aici s-au montat deja bordurile, s-au ridicat gurile de canalizare şi a fost turnat deja un prim strat de asfalt. Conform graficului, lucrarea ar trebui finalizată luna aceasta.
Şi pe strada Depoului (568 m) s-a aşternut parţial asfalt, în timp ce pe o altă secţiune de-a sa încă se lucrează la montatul bordurilor şi la nivelarea carosabilului. Până în iulie, Depoului ar trebui predată.
Pe Splaiul Crişanei (950 m) se pun borduri, în timp ce pe strada Cazaban (1 kilometru lungime) deocamdată se demontează borduri şi se lucrează la utilităţi. Aceste două străzi ar trebui finalizate în cursul lunii septembrie.
Şi pe Morii (604 m) s-au montat deja borduri şi s-a nivelat strada într-o oarecare măsură, după lucrările efectuate în zonă de către Compania de Apă Oradea. De altfel, CAO nu şi-a finalizat nici acum lucrările în zona Morii – Bumbacului. Urmează să se introducă acolo o magistrală de apă, ce va fi introdusă pe lângă trotuar. Scuarul din intersecţia celor două străzi e de luni de zile o gaură imensă, din cauza lucrărilor pentru interconectarea conductelor de apă-canal. Reabilitarea străzii Morii ar trebui finalizată în iulie. În schimb, pe Bumbacului lucrările ce ar trebui să dea străzii o nouă faţă sunt preconizate a începe în iunie, pentru a fi finalizate la toamnă.
Cum stăm
Iată situaţia pentru celelalte străzi la care se lucrează: Vaporului (297 m, gata în iulie) – montate bordurile pe ambele părţi, pe toată lungimea, balast aşternut fără compactare, săpături la accese; Miron Costin (549 m, gata în iunie) – turnat şi compactat balast, urmează stratul de piatră spartă, montate borduri pe ambele părţi până la intersecţia cu Oţelarilor; Margaretei (321 m, gata în mai) – între Navigatorilor şi Voltaire s-a aşternut stratul de balast, fără compactare, montate borduri pe ambele părţi pe acelaşi tronson, între Gutenberg şi Voltaire săpături la cotă. Almaşului (340 m, până în iulie) – săpături şi balast, fără compactare, pe primul tronson; borduri montate pe ambele părţi pe acelaşi tronson.
Gala Galaction, Iuliu Maniu, Traian Vuia, Ardealului, Decebal, Horea, Măslinului, Sabinelor şi Viorelelor, sunt celelalte străzi prinse în proiectul cu o valoare de 28,6 milioane lei, din care Oradea contribuie cu 439 mii lei, Guvernul cu 2,5 milioane lei şi UE cu grosul. Drumuri Orăşeneşti SA e executantul lucrărilor.
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!