De câteva zile, constructorii de pe șantierul rețelelor de canalizare din centru au descărcat un TIR de burduri, necesare pentru finalizarea străzilor deocamdată înecate în mocirlă.
Pe aproape opt dintre străzile cuprinse între Armatei Române, Bacăului și Sucevei, canalizarea pluvială este deja în pământ, până luna viitoare ar trebui să fie gata racordarea caselor la rețea.
Unul avansat, unul neînceput
Cele 22 de străzi au fost împărțite în două contracte, licitate separat și adjudecate de aceiași constructori – Leko și Drumuri Orășenești. Primul, în valoare de 8,4 milioane lei fără TVA, a fost atribuit în 20 octombrie 2022 și cuprinde străzile Moților, Mimozei, Coziei, Mărăști, Topârceanu, Ion Vidu, gen Mociulschi, Vaida Voievod și Bacăului. Pe aproape 8 străzi dintre acestea, canalizarea pluvială este montată, dar nu s-au făcut încă recordurile gospodăriilor. Municipalitatea estimează că în februarie ar putea începe montarea bordurilor și refacerea străzilor.
Celălalt contract, referitor la 13 străzi situate în vecinătatea străzii Sucevei și străzii Horea, e în valoare de 17,7 milioane lei, a fost semnat în 28 noiembrie cu aceiași constructori și cuprinde, printre altele străzile Cloșca, Garoafei, Grigore Ureche, Strada Erou Marius Cosma sau Constrantin Tănase.
Pentru aceasta, nu s-a dat încă ordinul de începere a lucrărilor, termenul de finalizare este de șase luni.
Din mers
Scandalul străzilor orădene centrale, situate la 5 minute de centru, dar înecate în mocirlă deja de anul trecut, e de notorietate. Compania de Apă Oradea a început înlocuirea rețelelor de apă și canalizare menajeră, în perimetrul situat de o parte și alta a străzii Sucevei și în zona Horea, în contul unui proiect cu finanțare europeană. Odată cu săpăturile, conducerea CAO a ajuns la concluzia că și canalizarea pluvială e distrusă și ar trebui înlocuită. Drept urmare, municipalitatea a decis să nu închidă lucrarea și a organizat două licitații suplimentare, pentru două pachete de lucrări de canalizare pluvială pe 9 respectiv 13 străzi. Măsura pare justă din punct de vedere strategic și economic, dar pentru riveranii obligați să înoate zilnic în mocirlă a fost un dezastru. Revolta lor a fost alimentată pe alocuri, de faptul că nu au avut acces auto la locuințe, din cauza lucrărilor.
Trimite articolul
XBine ca pe vremea lui Filip nu va deranja noroiul