Consiliul Local Oradea a aprobat toate proiectele rutiere propuse în şedinţa din 29 martie.
Trei proiecte au vizat delimitarea a cinci terenuri peste care va trece drumul de legătură dintre Şoseaua de Centură şi strada Atelierelor, pe lângă Cimitirul Municipal, cu construirea unui pod peste pârâul Peţa. Drumul respectiv va fi un tronson strategic în cadrul unei „bretele” de legătură directă între zona centrală şi cartierele Grigorescu şi Nufărul 2.
Aleşii orădenilor au mai aprobat studiul de fezabilitate privind modernizarea străzii Principatelor Unite, pentru a oferi continuarea pe Splaiul Crişanei ca legătură între zona centrală şi cartierul Ioşia pe lângă aglomerata stradă Tudor Vladimirescu.
Alte două proiecte au vizat studiile de fezabilitate pentru amenajarea de intersecţii prin pasaj denivelat între Şoseaua de Centură şi drumurile naţionale DN 76 Deva – Oradea respectiv DN 79 Arad – Oradea.
Parcările, la loc comanda
Doar Administraţia Imobiliară Oradea (AIO) a scos pentru a patra oară de pe ordinea de zi proiectul „Regulamentului de atribuire a locurilor de parcare, pentru folosinţă, în parcările de domiciliu din municipiul Oradea”. Cu alte cuvinte, fiind vorba de regulamentul care ar permite îndeosebi orădenilor care locuiesc la bloc să-şi rezerve, contra cost, un loc de parcare în apropiere.
Aceasta deşi reprezentanţii partidelor din Consiliul Local (PNL, UDMR, PDL şi PSD) s-au întrunit săptămâna trecută pentru a negocia forma finală a regulamentului.
Însă compromisul la care au ajuns consilierii nu a mulţumit executivul Primăriei.
„Forma iniţială a regulamentului a suferit modificări de esenţă. Intenţia municipalităţii a fost să pună terenul la dispoziţia asociaţiilor de proprietari, care la rândul lor să-l împartă pentru parcările locatarilor. Însă una din modificări ar obliga Primăria să atribuie direct locurile de parcare. Iar cum în Oradea sunt opt sute de asociaţii de proprietari, aceasta ar însemna un volum de muncă uriaş”, a explicat primarul Ilie Bolojan.
Un argument în plus pentru ca fiecare asociaţie să-şi împartă parcarea la membrii doritori este că administraţiile asociaţiilor ştiu mai bine situaţia din teren şi priorităţile la acordarea locurilor de parcare.
Prin urmare, executivul va reintroduce proiectul regulamentului pe ordinea de zi a CL Oradea după ce îl va reconcepe la o formă care să îndreptăţească asociaţiile de proprietari să atribuie parcările individuale.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!