Ca în fiecare an, în această perioadă, ştrandurile şi piscinele sunt foarte căutate de către bihoreni. Nu întotdeuna însă, consumatorii ştiu în ce ape se scaldă sau ce alimente şi băuturi răcoritoare pun pe masă.
Din verificările efectuate de comisarii Protecţiei Consumatorilor Bihor rezultă că o mare parte din operatorii economici din domeniu au probleme grave. „În conformitate cu Programul Tematic de Control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru trimestrul al III-lea 2015, în luna iulie 2015 comisarii CJPC Bihor au desfăşurat acţiuni de control privind respectarea prevederilor legale la prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, unităţilor de închiriere echipamente de agrement, în parcurile de distracţie, debarcadere etc precum şi pentru verificarea respectării conformităţii, calităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în chioşcurile şi unitătile de alimentatie publică din incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, precum şi în zonele de agrement, parcuri de distracţie, debarcadere, etc. În timpul acţiunilor tematice de control au fost verificaţi 54 operatori economici. Au fost întocmite 44 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 122.000 lei”, ne-a informat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Abateri şi deficienţe
La ştranduri, bazine şi piscine, principalele abateri constatate au fost: lipsa evidenţei calităţii apei de îmbăiere; neafişarea Regulamentului de ordine interioară, care să cuprindă reguli pentru utilizatorii bazinelor: avertismente, interdicţii, reguli care trebuie respectate; informarea incompletă privind caracteristicile apei de îmbăiere, asupra proprietăţilor sale profilactice, dar şi a celor privind programul de primenire a apei; indicatoare de adâncime a apei greu vizibile.
În ceea ce priveşte alimentaţia publică din incinta ştrandurilor s-a constatat lipsa unei evidenţe scrise a datei congelării, respectiv a datei fabricaţiei pentru preparate; utilizarea mijloacelor de măsurare care aveau verificarea metrologică expirată; lipsa monitorizării temperaturilor din spaţiile frigorifice de păstrare ale produselor şi lipsa din lista meniu a gramajului preparatelor şi porţiilor de mâncare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!