Potrivit informaţiilor primite de la Sebastian Secoşan, comisar şef adjunct la CJPC Bihor, au fost verificaţi 18 operatori economici care administrau piscine, ştranduri şi bazine şi tot atâţia operatori economici care administrează spaţii de agrement.
Deficienţe şi sancţiuni
„Acţiunea de control a urmărit, în principal, următoarele aspecte: legalitatea funcţionării, respectarea calităţii apei de îmbăiere, dotarea corespunzătoare şi existenţa serviciului de salvare şi al punctelor de prim ajutor, starea de igienă a plajelor şi asigurarea dotărilor sanitare şi informarea consumatorilor”, a declarat şeful CJPC Bihor. Principalele deficiente constatate au fost: neurmărirea calităţii apei de îmbăiere; lipsa dotărilor corespunzătoare şi lipsa serviciilor şi tarifelor aferente, a datelor de identificare ale operatorului economic precum şi a telefonului INFO CONSUMATOR.
„Pentru deficienţele constatate s-au stabilit termene de remediere. Au fost încheiate 16 procese verbale şi aplicate sancţiuni în valoare totală de 63.000 de lei”, a subliniat Secoşan.
Agrement
În ceea ce priveşte operatori economici care prestează servicii de agrement, principalele abateri constatate au fost: lipsa informaţiilor privind denumirea echipamentului, datele de identificare ale producătorului, anul de fabricaţie şi caracteristicile tehnice ale acestuia; lipsa informaţiilor privind exploatantul spaţiilor de joacă, a numărului autorizaţiei de funcţionare, a numerelor de telefon de urgenţă: poliţie, salvare, protecţia consumatorilor.
Lipsa datelor privind modul corect de utilizare, a potenţialelor pericole, a vârstei minime, limitei de greutate sau stării de sănătate a consumatorilor, precum şi neafişarea listei serviciilor şi a tarifelor practicate au fost alte deficienţe. „În urma acţiunii tematice de control au fost încheiate 17 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat sancţiuni în valoare totală de 43.000 lei”, a conchis Sebastian Secoşan.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!