Șoseaua este „strategică” pentru cei care intră în oraș zi de zi, dinspre Sântandrei, și au treabă la școlile sau instituțiile și firmele din centrul Oradiei. Pe cât de importantă e pentru oraș, pe atât de evitată a fost de atenția Primăriei, respectiv de utilajele constructorilor de drumuri.
Cu prilejul extidenderii lucrărilor la şinele de tamvai din Calea Aradului spre ieşirea din oraş, primarul Ilie Bolojan a amintit, în vară, că „se lucrează la reabilitarea străzii Vlădeasa, unde se va freza toată strada și se va turna un covor asfaltic, urmând ca până la jumătatea lunii septembrie, întreaga stradă să fie reasfaltată”.
Acum, la începutul lui octombrie, lucrarea nu arată că ar fi pe punctul de a fi predată beneficiarului.
„Evoluţia” acestui proiect a fost comentată şi de valul de noi politicieni orădeni. Delia Ungur, fost director al parcurilor industriale ale primăriei şi candidat USR la Consiliul Local, a observat, pe pagina proprie de campanie, sub titlul „Realizările. De la comunicat de presă la realitate”, că „între entuziasmul comunicatelor de presă sforăitoare și realitatea prăfuită, trăită de orădeni în fiecare zi, e o diferență ca de la cer la pământ. În timp ce presa vuiește de «știri» fabricate cu hărnicie de consultanții mass-media ai primarului, despre noi și noi investiții, adevărul se vede în stradă. Strada Vlădeasa, arteră importantă a municipiului Oradea, se zbate zilele acestea între tristețea lucrărilor tărăgănate și comicul unor trotuare desenate parcă de un proiectant în stare de ebrietate”.
Politic
Candidata consideră că la intervenţia de pe Vlădeasa,
„primăria a făcut doar ce știe mai bine: a distrus spațiile verzi, a spart carosabilul și a cumpărat bordurile. Greu de crezut că mai poate fi vorba de covor asfaltic nou, înainte de începerea sezonului rece. Măcar de ar reuși să astupe șanțurile făcute de ei, înainte de prima ninsoare. Atunci, trolii partidului vor putea din nou să proclame că «dom’le, măcar în Oradea se face ceva!»”.
În octombrie
Prin Biroul Comunicare, Primăria a transmis, miercuri, că lucrarea e făcută de Drumuri Bihor, în contul contractului multianual de întreţinere şi reparaţii drumuri şi poduri, iar costul se va şti abia la final.
Primăria a comandat, pe str. Vlădeasa, refacerea covorului asfaltic, asigurarea scurgerii apelor pluviale și amplasarea la cotă a căminelor de scurgere. „Dificultatea lucrării constă în amplasarea acestor cămine la cota covorului asfaltic, pentru că sunt peste 100 de cămine”, precizează municipalitatea, prin serviciul de comunicare.
Despre şanţurile frezate la marginea drumului, edilii transmit că acestea sunt pentru asigurarea pantei de scurgere a apelor de ploaie.
Comanda către Drumuri Bihor mai cuprinde şi repararea trotuarelor, acolo unde există, precum şi trasarea unora noi, pe partea dinspre fostele unităţi militare.
„Pentru a fi protejați arborii, trotuarele s-au amenajat pe spațiile adiacente acestora”, mai transmite municipalitatea.
Dacă în unele cazuri, motivul pentru „şerpuiala” trotuarului este evidentă – păstrarea unor arbori pe amplasament, în alte locuri însă, unghiurile pe care le ia fâşia asfaltată sunt mai greu de înţeles.
De asemenea, este greu de înţeles opţiunea pentru încadrarea trotuarului nou între două făşii de pământ, în condiţiile în care regula orădeană arată că acestea nu vor fi niciodată întreţinute cum trebuie şi nici trotuarul nu are dimensiuni foarte generoase.
Cei care tranzitează această stradă în traseele zilnice spun că, de câteva săptămâni, ea a fost mereu afectată de săpături, dar de câteva zile, strada e blocată pe o porţiune de aproximativ jumătate din lungime, spre Calea Aradului.
Trimite articolul
Xaceasa moima, numita delia ungur, care si-a ridicat cariera multumita lui Bolojan, are tupeu acuma sa comenteze de ceva? E clar ca lucrarile pe strada aia nu se desfasoara cum trebe, dar nu inteleg ce implicare ar avea proasta de delia ungur si cum ar putea ea inbunatatii situatia :)) Pe bune acuma, decat sa comentam si sa dam cu noroi in altii, nu ar fi mai bine sa inchidem gura plina de rahat si sa ne vedem de treaba? “doamna” delia ungul ?
Daca nu se face, e problema… daca se face, iar nu-i bine… si neaparat e de vina Bolojan… nici un primar precedent (care nu a facut nimic) nu e de vina.
Specialistii care contracteaza pasaje subterane cu 6 benzi, dar au mari dificultati in a amplasa niste camine de scurgere la cota afaltului.