Când, în săptămânile trecute, se întrezărea speranţa că lucrarea celor de la CAO s-ar putea încheia, pe amplasament au reintrat muncitori de la Termoficare SA, pentru înlocuirea unor racorduri şi reţele secundare.
Pe porţiunea terminată de stradă, unde Primăria ar trebui să refacă total trotuarele şi carosabilul, munca prestată e departe de impecabil.
Cu scurte intermitenţe, strada e în săpături pe diferite tronsoane, de vreo patru ani. Prin 2016, strada era împracticabilă din cauză că se lucra la înlocuirea reţelei de încălzire. După reparaţii superficiale la stratul de asfalt, au intrat pe amplasament utilajele celor de la Leki, pentru schimbarea reţelelor de canalizare şi alimentare cu apă, lucrare a Companiei de Apă.
Strada a fost împărţită pe tronsoane şi închisă, din nou, din cauza săpăturilor. Şantierul a avansat într-un ritm chinuitor mai ales pentru riverani, iar pentru restul populaţiei strada aproape că a picat de pe hartă, ca variantă de a ajunge din centru în Rogerius via Piaţa Creangă.
Acum, strada e deschisă traficului rutier doar pe porţiunea cuprinsă între intersecţiile cu Menumorut şi Nicolae Iorga. Pe cealaltă jumătate, lucrarea zace în diverse stadii – pe un capăt s-au acoperit tranşeele, dar spre Corso e încă teren accidentat.
Directorul Companiei de Apă Oradea, Ovidiu Gavra, spune că, din punctul de vedere al companiei, lucrarea e finalizată. La începutul săptămânii trecute, s-a terminat de făcut racordul reţelei noi de apă cu cea de pe Republicii, zice el, precizând că, de-acum, asfaltarea e în sarcina Primăriei.
„Noi am fi avut de asfaltat doar fâşia de drum afectată de şanţurile noastre. Am convenit cu Primăria că vor reface ei întreaga stradă şi ne vor factura nouă suprafeţele care ne revin”, declară directorul Gavra.
Cu alte cuvinte, mingea ar fi în terenul executivului local, care, după regula bunului simţ, ar fi trebuit să înghesuie asfaltatorii pe teren, să profite de zilele însorite de toamnă. Pe teren însă, săptămâna trecută, a apărut alt set de muncitori, cu alte săpături, la reţelele de termoficare, de data aceasta.
„Pe porțiunea neasfaltată se mai schimă conducte de termoficare. A fost schimbată toată magistrala acum doi ani, dar mai sunt niște racorduri care merg la Inspectoratul Şcolar Judeţean. Le-am spus că dacă nu schimbă acele retețe secundare acum, timp de cinci ani nu mai primesc aviz să desfacă asfaltul”, spune viceprimarul Florin Birta. El justifică intervenţia celor de la Termoficare SA acum, la început de toamnă, prin faptul că lucrătorii de la Termoficare nu au încăput pe amplasament de cei de la CAO. „Mai întârziem două săptămâni, dar se va termina în curând”, dă asigurări vicele.
Trimite articolul
Xda` si cand va fi gata……va arata mai ceva ca Champs Elysees… dupa 4 ani de munca asidua cred si eu :)))
pai capatul de la banana joe spre piata creanga a durat aproape 2 aani, de ce sa nu dureze macar 1 an sau de ce nu 2 si partea spre republicii. In China faceau 10 poduri de 3km, peste ceva insule, si vreo mie de km de autostrazi , in timpul cat au scobit astia pe eminescu. ( asa ca fapt divers in china se fac 11km pe zi de autostrada), si au schimbat toate liniile de tren intr-o gara maricica intr-o singura noapte
Oamenii trec facturile stãpân.
VO TREBUIT BOLOVAN SUFERITI EU NUL VOTEZ
Cand va fi gata va începe dinou spartul
politica lucrului bine facut 🙂 marca bolovan
Termoficarea lui bolovan este o ciuma pe spatele oradenilor! Ar trebui pmo sa finanteze cu suma cu care sponsorizeaza GCal la termoficare si introducerea retelelor de gaz in orasa. Asa cum se intampla acum este in fapt exploatarea tuturor cetatenilor neracordati la Termoficare in favoarea celor racordati! O MISELIE!