Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a dispus, în urma unei inspecții tehnice, unele remedieri la varianta ocolitoare a orașului Săcueni. “S-a făcut inspecția tehnică la terminarea lucrărilor și comisia de inspecție consideră că șoseaua necesită unele remedieri”, a declarat Violeta Alexa, din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj. Ea a explicat că după darea în folosință a șoselei, a urmat o perioadă de testări, înainte să fie făcută recepția lucrărilor. “Un obiectiv, când e gata, trebuie supus unei testări. Asta înseamnă lăsat o perioadă de timp, pentru a vedea cum se comportă, cu cât mai lungă perioada de testări cu atât mai bine pentru beneficiar. Noi am făcut verificările tehnice și am dat firmei treizeci de zile pentru a efectua remedierile necesare”, a spus sursa ciată. Alexe a precizat că după efectuarea remedierilor, care se fac pe cheltuiala constructorului, potrivit contractului, se va face o nouă verificare, când comisia va controla dacă au fost executate toate lucrările solicitate de comisia de inspecție. Urmând ca după să se facă recepția lucrărilor.
Lucrări începute în 2011
Construcția șoselei a început în anul 2011, pentru ca în 2013 contractul să fie reziliat la 53%. Lucrările au fost reluate abia în anul 2019 și finalizate în 2020. “Istoria acestui obiectiv se confundă cu istoria multor obiective de invesiții în infrastructura de transport rutier din România. Cu nerespectarea termenelor contractauale și abandonarea lor. Este o rușine pentru cei care au administrat infrastructura rutieră din România”, a declarat Lucian Bode în decembrie 2020, pe atunci ministru al Transporturilor, cu ocazia unei vizite la Săcueni.
Contract de 43 de milioane de lei
Varianta de Ocolire Săcueni are 7,6 kilometri și constructorul șoselei este ARL Cluj, firma din grupul Strabag. Valoarea lucrărilor a fost de 42,9 milioane de lei. Perioada de execuția a fost de 12 luni, iar perioada de garanție de 36 de luni. La preluarea contractului în 2019, constructorul a avut de făcut remedierea lucrărilor abandonate anterior și finalizarea celor rămase în execuție șoseaua de centură, cu desprindere din DN 19, intersectarea cu DJ 767A și DN 19B și revenirea pe DN19. Jb – G.A.
[eadvert]
Trimite articolul
XLucrare de doi bani. Nu erau în stare nici măcar să facă o înclinare minimă pentru curbele de mare viteză.
O deficiență: la capetele pasajului peste calea ferată s-a lăsat asfaltul (fenomen frecvent întâlnit la pasaje), dar din ce văd în poză s-a remediat (sper să fie durabilă).
-
cum adica s-a lasat? zici asta ca cine a lucrat acolo si vrea sa zica ca nimeni n-a vazut ca inainte 2-3 saptamani de l marea deschidere in 1 decembrie inca au adunat pamantul pentru cele 2 pante a pasajului si n-au avut timp sa mai composteze pamantul sub asfalt si acuma au corectat prin reasfaltarea distantei intre cat a coborat pamantul si pasajul propriu zis. E normal ca dupa un timp sa fie un pic spatiu intre cele 2, dar nu atata cat a fost acolo