Compania Strabag a început organizarea de șantier, pentru drumul care va face legătura între Centura Oradei (girație Calea Sântandrei) cu Autostrada A3 Transilvania (Biharia).
[eadvert]
Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, lucrările propriu-zise nu au demarat încă. Traseul viitorului drum de legătură a fost filmat din dronă de un utilizator YouTube, care a postat un filmuleț cu organizarea de șantier.
„Filmarea începe de la km 3 și se termină la km 17 aproximativ”, se arată în descrierea postată pe canalul de socializare.
Contractul de proiectare și execuție pentru drumul de legătură Oradea – A3 a fost semnat între CNAIR și STRABAG SRL, în iulie 2021. Durata acestuia este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Proiectul prevede realizarea unui drum de legătură cu o lungime de 18,96 kilometri, 12 poduri noi și pasaje peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului, dar și 3 noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre centură și autostradă, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia. Valoarea contractului este de peste 540 de milioane de lei.
Primăria Oradea a anunțat în decembrie 2021 că Strabag lucrează la proiectul tehnic, urmând ca lucrările de execuție să înceapă în această primăvară. „Este un proiect important de infrastructură care va aduce plusvaloare atât orașului, cât și județului Bihor. Odată realizat acest drum de legătură, vom avea asigurată conexiunea cu exteriorul și ne putem gândi la dezvoltarea zonei noastre atât economic, cât și turistic. De regulă, prin consolidarea acestor căi de legătură se contribuie masiv la creșterea mobilității și a siguranței rutiere și se scurtează timpii de călătorie, un aspect pe care ni-l dorim cu toții”, a declarat în decembrie primarul Oradei, Florin Birta.
Trimite articolul
Xyes , sper ca după sa interzică traficul greu via Matei Corvin , nu de alta da impozitul pe zona e de zona 1 și condițiile îs de zona 99
-
Pinonel tu esti?
-
Niciodata o strada care este poarta de intrare in oras nu va fi interzisa traficului greu.
DA.
Daca ar exista Centura Ocolitoare incepind din sensul giratoriu de la REAL din Episcopia , care sa se uneasca cu legatura asta . Atunci da . Dar Centura actuala fine prin str. Matei Corvin . Iar aceea care se pregatestea fi executata va lega intersectia cu sens giratoriu de la drumul Santandreiului, peste camp , va trece pe linga intersectia de langa Frigoexpres de pe Borsului, apoi va continua printre balastiere , peste campuri pe directia Santau Mic si Santau Mare pine vaintra in contact cu noua autostrada , dar in zona din apropiera vamii Bors II.
Nicidecum pe zona Episcopia – Biharia .
Iar camioanele ce vor veni dispre Marghita sau Sacuieni nu vor urca pe autostrada ca sa o ia peste campuri si sa tranziteze daca au treaba sa descarce sau sa incarce in Oradea . Asta fii sigur, d-le asa zis Popescu .
Zeul automobil devine pterodactil.
De ce să te deplasezi când din dronã poţi sã vezi.
Totul va fi economic și cu atât mai mult util.
Autostrăzile nu crezi cã vor fi parcãri cirezi.
Sau coridoare de tuns oi.
Com trăi aero noi.
Încă mai sunt fraieri care cred că în următorii 20 de ani vor circula pe o autostrada neîntreruptă (E-V-S-N) a României?
– Speram ca aceasta firma care a dovedit ca este o firma serioasa sa termine lucrarile in termen, de calitate fara sa vina cu pretentii finnciare in plus cum face mereu selina.
Dar o harta descifrabila nu aveți?