Autoritățile din județele Bihor și Arad își iau măsuri asiguratorii pentru ca drumul expres Oradea – Arad să devină realitate. Obligațiile financiare ale CJ Bihor, CJ Arad, Primăriei Oradea și Primăriei Arad cresc, acestea asumându-și și proiectul tehnic.
[eadvert]
Pentru aceasta, Acordul de asociere al autorităților locale cu CNAIR va fi extins și pentru realizarea proiectului tehnic, având ca scop optimizarea șanselor acestui proiect de a fi finanțat din fonduri europene, într-un orizont de așteptare previzibil.
Crește miza
Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea au adoptat deja hotărâri privind extinderea Acordului de asociere, printr-un act adițional încheiat cu CJ Arad și Primăria Arad. Autoritățile arădene urmau ca miercuri să adopte hotărâri similare, a anunțat Ilie Bolojan, șeful CJ Bihor.
Prin actul adițional aprobat de plenurile celor patru foruri legislative municipale și județene, se extinde Acordul de asociere cu CNAIR pentru serviciile de elaborare a proiectului tehnic și pentru serviciile de asistență tehnică ulterioare. Inițial, Acordul se referea doar la realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul extres Oradea – Arad, cu studiile aferente, inclusiv culoarul de exproprieri, asistența tehnică pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare și serviciile privind studiul de impact.
Vor să câștige timp și resurse
Scopul extinderii acestui Acord este acela de a securiza șansele de reușită ale drumului expres dorit cu ardoare în Bihor și Arad. „Extindem Acordul pentru a avea o singură licitație și pentru proiectul tehnic, nu doar pentru studiul de fezabilitate, în condițiile în care diferențele de soluții de proiectare pot fi foarte mari, iar costurile pot să crească”, a declarat Ilie Bolojan, arătând că extinderea acordului între autoritățile din Bihor și Arad s-a realizat în urma consultării cu CNAIR. Prin această măsură, Bolojan speră că se va economisi timp și resurse, pentru ca drumul să devină realitate.
Dacă pentru studiul de fezabilitate, consiliile județene din Bihor și Arad, respectiv primăriile Oradea și Arad, își asumau fiecare o contribuție de câte 1 milion de euro (TVA inclus), în condițiile extinderii acordului și pentru etapa de proiectare tehnică, obligațiile autorităților din Bihor și Arad cresc cu încă 1,61 milioane de euro pentru fiecare asociat. Se așteaptă ca, ulterior, aceste sume să fie decontate din fonduri europene, dacă cererea de finanțare ce va fi depusă de către CNAIR va fi aprobată de finanțator.
„În prima etapă, vom realiza SF aprobat de către cele 4 Unități Administrativ Teritoriale (UAT) și de Ministerul Transporturilor și vom depune cererea de finanțare pentru asigurarea finanțării acestui proiect. El este prins, dar e o procedură ce trebuie respectată”, declară Ilie Bolojan, precizând că prin extinderea acordului se câștigă timp. În doi ani, ar trebui dat drumul la licitația pentru execuție, o dată ce vor fi realizate SF, PT și obținută finanțarea europeană.
Caiet de sarcini pregătit
„Caietul de sarcini este pregătit și vom demara procedura de licitație pentru SF + PT. Am putea spera ca spre sfârșitul acestei luni sau cel târziu începutul lunii februarie să apară în SICAP și în Jurnalul UE. Este foarte posibil să intre și într-o procedură de verificare. Termenul de ofertare: 35 de zile de la publicarea în SICAP. La jumătatea lunii martie sperăm să avem oferte și să se stabilească grupul de companii care vor realiza aceste documentații, deoarece se traversează zone de arii protejate, județe, localități. Va fi nevoie de o consultare a autorităților locale tranzitate. Vor fi consultări pe probleme de mediu și analize de impact. Ne dorim ca în 10 luni să obținem toate avizele și să avem studiul de fezabilitate, ca ulterior să alcătuim documentația pentru fondurile europene și realizarea proiectului tehnic”, declară președintele Bolojan.
Consiliul Județean Bihor a fost desemnat de către asociații din Bihor și Arad drept autoritate contractantă asociată – desemnată să se îngrijească de parcurgerea efectivă a etapelor necesare derulării proiectului.
Conform celor stipulate în actul adițional la Acordul de asociere, pe baza studiului de fezabilitate revizuit și completat, CNAIR va depune cererea de finanțare în cadrul POIM 2014 – 2020, pentru realizarea proiectului tehnic și a celorlalte documentații aferente realizării drumului expres Oradea – Arad. Ulterior, dacă proiectul va fi în termen iar solicitarea va fi aprobată, ar urma ca finanțarea execuției lucrării să fie asigurată fazat, dintr-o finanțare europeană ulterioară.
Trimite articolul
XSa fie finantat de populatie prin taxe
-
Comenteaza dropulaletul
Incep sa cada promisiunile electorale! Bovinele au votat! Pnl nu minte ! Face …pe ei!
-
tu nu vezi ca oameni chiar fac ce pot legal ca acest proiect sa mearga inainte, ai baut ceva?
-
Zeul va face drumul
-
abea asteptati sa nu se faca nimic? asa sunteti obisnuiti. daca voi sunteti incapabili doamne feri sa faca altii, daca puteti ii incurcati. ii incurcati si daca nu puteti. mai postati o aberatie si gata, ziua voastra e implinita, dormiti fericiti.
-
daca chiar voiau sa faca ceva s-ar fi apucat de treaba acum, nu o luau iar de la inceput cu toata documentatia , timp si alti bani pierduti.
-
nu mai erau ani pierduti daca exista deja
-
pai chiar asta e problema , studiul de fezabilitate exista de 2 ani, acum se ia totul de la inceput cu studiu cu tot ! greu esti de cap amice.
-
amice, tu circuli pe un sf? si daca exista de 100 de ani ti-l poti baga in cur.
-
-
-
Despre podul de pe centura nu mai scrie nimeni nimic?
Vremea e buna dar nu misca mai nimic pe acolo.
-
ce sa mai scrie ? termenul de executie a expirat in 30 noiembrie anul trecut
-
Termenul este 30 aprilie 2021! Ce ai fi vrut sa faca, pe gerul de zilele trecute? Au montat doar stâlpi si retele electrice! Dacă nu se implica acești oameni, acest drum nu va deveni realitate în următorii 20 de ani… nu se poate face totul bătând din palme, dar am văzut în schimb ce au făcut făcut ceilalți, sau mai degrabă nu au făcut nimic…
-
“acesti oameni” daca muatau Ocska intr-un loc corespunzator , nu ar mai fi fost nevoie de pasarela aia de milioane de euro !!!
-
-
Etapa 1:Msi întâi centuri la sat, comunã şi oraş.
Etapa 2: lãrgirea DN -ului existent.
drumul ar trebui facut an linie dreapta nu pe unde au toti terenuri
-
buna idee. asa in linie dreapta nu mai trece peste niciun teren.
-
Plina lumea de bovine balegoase!!
Bovine rumegatoare la pascut pe …. terenuri!!
Dar pe unde , baliga ta , sa treaca drumul expres?
Nu drept prin terenuri?
Ca daca face Bolojan centura la Alesd peste terenuri pe care unii le-au programat deja sa le dezmembreze si sa le vanda feliate , sar infectii si striga ca nu face bine !
Daca trece pe terenuri , iar nu e bine ?
Cum ati vrea sa faa drumul expres in regim de semiautostrada ?
Pin centru pe langa restaurantul sau biserica din Nojorid , prin largirea benzii de circulatie ?
Multe rumegatoare balegoase are zona asta a noastra 1
Daca auzeam prostiile astea pe la Corabia , Targu Bujor sau Saveni , ziceam ca atata gandesc aia , ca-s uitati de lume .
Dar rumegatoarele noastre se baliga in case cu etaj si se adapa de la reteaua de apa publica , nu din Siret sau din Dunare.
Aveam pretentii bovinelor emancipate , sa nu dati cu piciorul la sustar dupa ce l-ati umplut.
Dar tot bovine proaste ramaneti , degeaba v-ati mutat in case noi cu gazon in curte .
NEAH LA GRAJD !
-
-
Cel mai simplu ar fi sa fie redenumit drumul national in drum expres si e gata facut, intr-o zi e gata. Ha ha ha
Bolovane daca iti dau un dos de palma ti se opreste inima in loc