Primăria Oradea va monta 16 staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice vor fi montate în parcările publice din Oradea, pe străzile: Codrilor – Aquapark Nymphaea, Parcul Traian, Dunărea, Tudor Vladimirescu, Ștefan cel Mare, Primăriei, M. Kogălniceanu, Universității, Splaiul Crișanei, Meiului, Islazului, Xenopol, Nufărului, Bulevardul Dacia și Ogorului.
Reducerea emisiilor de gaze de seră
“În data de 19 august 2021 a fost predat amplasamentul către constructorul și furnizorul S.C Electrogrup S.A, care va începe în scurt timp execuția contractului. Montarea acestora este posibilă prin proiectul implementat de Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională – „Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin montarea unor stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în Municipiul Oradea””, se arată într-un comunicat al PMO.
Investiție se ridică la peste 3,6 milioane de lei, finanțarea nerambursabilă fiind de 86,85%, iar proiectul este finanțat prin Administrația Fondului pentru Mediu. “Obiectivul proiectului este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi în municipiul Oradea”, se mai precizează în comunicat.
[eadvert]
PMO a transmis că urmează execuția contractului, iar termenul de execuție a lucrărilor și de furnizare a stațiilor de reîncărccare este de 6 luni.
Trimite articolul
XJalnic. Pentru prostia de “Reducerea emisiilor de gaze de seră”.
Go Klaus, go!
Si cat costa curentul la aceste statii? Ca la unele e aprox 2lei pe Kilowat, acasa platim 0,7 lei pe kilowat, asa ca fapt divers
Cand vor fi toate electrice, sa zicem, la 100mii de masini din oras, iar o electrica trebuie incarcata cam la 2 zile, la una cu benzina/diesel faci plinul mergi 700-1000km, care o ‘incarci” in 2 minute la peco. O electrica la o statie de genul, ca nu e fast charger, e ceva mediu trebuie sa stea cam 2 ore la incarcat. Numai sa zicem ca 20mii de masini ar incarca zilnic in oras, 2 ore cate statii de incarcare ar fi in oras, scadem orele de noapte ca nu cred ca lumea va merge noaptea sa astepte sa-i vina randul la incarcare. Pai nu exista spatiu fizic pt atatea puncte de incarcare. Singura solutie ar fi ca fiecare loc de parcare amenajat in oras sa aiba loc de incarcare. Cei din UE vor sa trecem in 10 ani la electrice dar e imposibil ca infrastructura, plus ca nu rezista retele electrice sa faca fata unei asemenea cerinte de curent. La 2 lei pe Kilowat la 100 km costa 40-50 lei o incarcare, ca o electrica consuma cam 20-25kw. Costul e la fel in exploatare, au ei grija ca si cu motorina pe vremuri cand era la jumate pret. Mai vin astia sa ne spuna ca 6 tari interzic masinile clasice, pai ce tari snt alea , toate au maxim 300km din capat in capat.
-
Cum adica trebuie incarcata cam la 2 zile? Sunt foarte putini soferi care fac 250-300km in 2 zile(o autonomie minima zilele astea la electrice)
-
Am spus fie numai 20mii care fac atatia km, si sunt taxiuri, masini de firma, agenti, politie, etc, sunt 20mii care fac atatia km, eu am calculat pt alea nu pt 100mii cate sunt in oras.
-
-
cu toate că susțin sursele alternative de energie pentru vehicule (electrică, solară, hidrogen, etc), postarea este 100% la obiect, inclusiv observația cu prețul motorinei pe vremea când se arunca în câmp față de prețul de acum, cu jumătate din parcul auto pe motorină
-
Și să nu mai vorbim de dezastrul ecologic care va urma după ce apar (și “dispar”) mormanele de baterii uzate ale acestor “bijuterii”.
-
pare să fie următoarea afacere de miliarde: reciclarea ecologică a bateriilor. Unul din marii producători s-a apucat deja, se pare că nu va fi loc pentru afacerile mici…
-
Degeaba face primaria statie de incarcare daca o sa fie ocupata in continu de cate un sofer cretin cu TDI din-trala fum niegru.
Sa zicem ca vrei sa incarci masina electrica si cand ajungi la statie Hopaaa cretinul a blocat parcarea ,ca se tocesc ghiarele de la picioare daca merge pe jos mai mult…… iar politia locala nu face nimic, nu ridica si nici nu amendeaza soferii acestor masini….
Deci nu are niciun rost sa cheltuiti banii pe prostii.
Apropo la Lidl nou (unde este loc de parcare destul ) asa parcheraza smecherii, pe locul destinat incacarii masinilor electrice.
-
Eu acolo parchez ca is smecher si fac ce vreau. Tie ciuda ca nu ai tdi sau bmw? eu fac ce vreau
-
Eu fac ce vreau pentru ca sunt nebun la cap.
Acuma scriu sub numele *deacumcontrolez*, am creier de varza si conopida. -
Ori ești prost ori te faci
-
Esti retard ca ai supt de la tata-tu nu de la ma-ta si in loc de lapte ai primit smantana .
-
Agenția Internațională pentru Energie Regenerabilă estimează că 78 de milioane de tone metrice de panouri solare vor ajunge la sfârșitul duratei lor de viață până în 2050. În acel moment, lumea va produce anual aproximativ șase milioane de tone metrice de noi deșeuri solare electronice. Deși există soluții de reciclare pentru majoritatea celorlalte deșeuri electronice, panourile solare trebuie să treacă printr-un proces mai greoi pentru a fi complet reciclate. Pentru unul, cablurile de argint, cupru și siliciu trebuie recuperate. Panourile conțin, de asemenea, sticlă, foi de polimer și aluminiu. Celulele de sticlă, polimer și siliciu sunt acoperite cu electrozi de argint și lipite cu staniu și plumb.
Sam Vanderhoof, CEO-ul Recycle PV Solar, a declarat că doar zece la sută din panourile solare dezafectate sunt de fapt reciclate. Cele mai multe dintre panourile sunt abandonate în depozitele de deșeuri sau exportate în străinătate. Costă aproximativ un dolar pentru a arunca un panou standard de siliciu cu 60 de celule în depozitul de deșeuri. Dacă același panou este reciclat, compania poate cheltui de zece ori mai mult doar pentru a recicla materialul. Un proces formal și eficient de reciclare nu a fost stabilit în majoritatea locurilor, iar multe panouri solare de la începutul anilor 2000 sunt destinate în curând depozitelor de deșeuri.
Era util de mentionat si care e puterea statiilor. Banuiesc ca e vorba de cele de 7-11, maxim 22 kw… Asta inseamna ca o EV cu o baterie medie de 40-50 kw va avea nevoie de vreo 4 ore pentru un “plin” (in modul optimist) sau vreo 6 ore (in modul real). Aproape nimeni nu pierde atata vreme …vezi cate masini sunt la Lidl la incarcar, de ex. Majoritatea vor cauta fast chargerele de 50 kw DC care asigura incarcarea intr-o ora. Ce e trist e ca asta e un alt exemplu despre modul cum se misca lucrurile in Romania…plan de acum 2 sau 3 ani, pus in executare fara sa se mai faca vreun update. Pe dincolo investesc in statiile de 50 si 100 kw, noi nu prea vedem in perspectiva!
-
Noi nu gandim la viitor, nu stii ca Bolovanul nu are viziune, el gandeste numai sa fie, nu conteaza ce si cum, sa fie ieftin dar sa fie ca sa aplaude postacii si prostii.
Foarte bine, acuma pot sa reincarc telefonul pe roti.