Inaugurarea s-a consumat vineri, în prezența managerului Nidec Danilo Firpo, a city-managerului Mihai Jurca și a conducerii OTL SA – directorul general Viorel Pop, directorul tehnic Adrian Revnic, managerul de vânzări al firmei Solaris, Ovidiu Borcea.
Stația a fost testată cu un autobuz electric al Solaris, aflat în teste la Oradea. Baterial acestuia a ajuns de la un nivel de încărcare de 43% înainte de cuplarea la stație, la 79% în 38 de minute.
Conform specificațiilor, un încărcător de acest tip poate încărca până la 400 KW/oră. Cu ajutorul softului din dotare, acesta se adaptează tipului de autovehicul și puterii pe care acesta o poate absorbi.
„La acest încărcător nu se vor putea încărca doar autobuze, ci și alte autovehicule, mașini electrice. În funcție de tipul de baterie și de tipul de soft pe care autovehiculul îl are, încărcătorul dozează energia. Un alt avantaj important al acestei instalații este că nu are nevoie de infrastructură electrică suplimentară pentru încărcător. De obicei un încărcător de mare putere presupune un racord sau un post de transformare de mare putere. Dar compania Nidec produce încărcătoare care se pot încărca de la un racord normal de electricitate, tocmai pentru că lângă sediul firmei există un modul dotat cu niște baterii care acumulează energia și o încarcă la puterea maximă pe care autovehiculul o poate primi. Prin urmare, dacă ne vom gândi să facem o rețea de încărcătoare în oraș, ele nu vor mai presupune și investiții în cabluri, în posturi de transformare, iar asta reduce foarte mult costurile de investiție”, a declarat city-managerul Mihai Jurca.
Acest model de stație de încărcare va intra în producție în scurt timp pe platforma industrială din Oradea. În prezent, OTL are în parcul auto 107 autobuze, cele mai vechi datând din 2004 cu motoare Euro 3, Euro 4, Euro 5 și Euro 6, precum și 24 de autobuze hibrid. În așteptarea autobuzelor pe hidrogen.
„Adevărul este că încă nu ne putem dispensa de autobuzele vechi, având în vedere că autobuzele electrice au o autonomie de funcționare de 100-150 km/zi, iar unele din autobuzele noastre au trasee mai lungi de 150 km, prin urmare pe traseele mai lungi vom folosi încă autobuze pe combustibil. Ne bucurăm că avem deja în dotare cele 24 de autobuze hibrid. În continuare, ne mai dorim să achiziționăm 50 de autobuze, din care cca 30 să fie electrice și cca 20 pe hidrogen. Autobuzele vor fi de 12 și 18 m lungime și probabil și câteva sub 8 m, pentru zonele foarte aglomerate din oraș. Prin achiziția autobuzelor pe hidrogen ne vom număra printre cele 300 de orașe din lume care folosesc acest tip de combustibil în transportul în comun”, a spus directorul OTL Mircea Pop.
Conform edililor, un autobuz pe hidrogen ar putea fi adus în probe, la OTL, pe finalul acestui an.
Citiți principiile noastre de moderare aici!