Parcul 1 Decembrie a fost ocupat între orele 9:00 – 11:00 de mașini din toate zonele țării: din Mureș, din Sălaj, din Ilfov, din Timiș și, bineînțeles, din Bihor.
[eadvert]
Traseul primei zile a raliului, organizat de Retromobil Club Romania Filiala Bihor, a cuprins sudul județului trecând pe la Mădăras, Salonta, Tinca, Dobrești, Vârciorog, cu sosire în Cetatea Oradea.
Sâmbătă, cea de-a doua zi a raliului are traseul prin nordul județului, punctele de oprire fiind la Casa Bihorului, Sălacea, unde vor fi vizitate și renumitele pivnițe, Săcueni, Vaida, Sălard, cu un pit stop la Cramele Békési. Punctul final al Raliului va fi Cetatea Oradea, unde vor fi decernate premiile și va avea loc cina oficială.
Potrivit lui Mihai Dacin, unul dintre organizatorii evenimentului, traseul nu era cunoscut dinainte de participanți, el fiind citit de pe un road book. Astfel că un rol principal îl are copilotul care citește road book-ul. Traseul are 29 de probe speciale.
Mașini vechi
Printre cele mai vechi mașini din raliu era un Volkswagen Kiefer (gândac) din 1969, șofer Szabo Emanuel, copilot – Szabo Ștefan din Beiuș. „E o mașină foarte sigură și mă încumet cu ea la orice drum. Traseul îmi pare interesant”, ne-a declarat Szabo Ștefan.
Din Otopeni participa la raliu George Mihalcea cu Lucian Nicorescu, cu o mașină Renault 17 TL din 1973. Cu această mașină a participat la toate raliuri de regularitate din țară, dar și din Grecia.
O altă mașină participantă la toate edițiile Raliului Drumul Vinului era un Trumph Spitfire 1500 din 1976, condusă de cel mai tânăr echipaj format fetele lui Rencsik Otto, președintele Retromobil Club Romania Filiala Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!