„Cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere însoţite de documentele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate de către membri acesteia precum şi dovada spaţiului locativ vor fi preluate de la solicitanţi, individual sau de la reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, din 17.10.2011 la centrele sociale multifunctionale din Ioşia, Rogerius 1, Rogerius 2, Nufarul şi Episcopia şi la sediul Administraţiei Sociale Comunitare Oradea(ASCO)”, anunţă Adina Pătroc, purtătoarea de cuvânt a instituţiei.
Ajutorul pentru încălzirea locuinţei se acordă începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au înregistrat documentele până la data de 20 a lunii respective şi începând cu luna următoare pentru cei care au depăşit această dată.
Formularul de cerere pentru cei care folosesc la încălzirea locuinţei energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi sau petrolierii este unic, iar plata ajutorului se face lunar. Conducerea ASCO se aşteaptă la peste 15.000 de solicitări.
Birocraţie stufoasă
Birocrraţia necesară acordării ajutorului de încălzire este destul de stufoasă ca să taie avântul chiar şi celor care s-ar încadra în limitele impuse. Formularul tipizat de zece pagini trebuie însoţit de documente doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate.
Componenţa familiei se dovedeştes cu următoarele acte, în copie: actele de identitate, certificatele de naştere pentru cei care n-au împlinit 14 ani, actele de de divorţ sau deces, unde e cazul. Veniturile sunt justificate cu adeverinţe de venit(salariul net realizat în luna anterioară plus valoarea tichetelor de masă), cupon de pensie din luna anterioară depunerii cererii, cupon indemnizaţie de handicap, cupon indemnizaţie de şomaj, cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului, cupon alocaţie de stat pentru copii, adeverinţă de la şcoală din care să reiasă dacă beneficiază sau nu de bursă, copie după declaraţia de impunerede la Finanţe pentru persoanele fizice autorizate. Pentru cei care nu realizează venituri se va anexa declaraţie pe proprie răspundere însoţită de adeverinţă emisă de Direcţia Generală a Finanţelor Publice privind venituri impozabile.
Beneficiarul trebuie să prezinte şi acte doveditoare a calităţii de proprietar sau chiriaş a imobilului.
Datele înscrise în cererea şi declaraţia pe proprie răspundere referitoare la componenţa familei solicitante, precum şi numărul de camere branşate vor fi certificate de asociaţiile de proprietari prin eliberarea unei adeverinţe.
Exceptaţi din start
Lista cu bunurile care duc la excluderea acordării ajutorului este mai detaliată decât anii trecuţi. Posesorii de case de vacanţă, piscine, saune şi altele îşi pot lua gândul din start. La fel cei care au maşini mai puternice de 1.600 cm3, autoutilitare, autocamioane de orice fel şi remorci, şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, autobuze, microbuze. Proprietarii de utilaje agricole, de prelucrare agricolă sau a lemunului sunt excluşi, la fel ca şi cei care au depozite bancare mai mari de 3.000 lei. Deţinerea de terenuri sau animale în anumite poate însemna, de asemenea, excludere. ASCO anunţă că cel puţin 60% din cererile depuse vor fi verificate în teren.
C.Gh.
Citiți principiile noastre de moderare aici!