Izolat de oraş, la ieşirea spre Biharia, şantierul viaductului care urcă în deal prelungirea drumului expres e în faza suprastructurii, spune inginerul coordonator al lucrării, Pompiliu Caragia, din partea MBS Group din Cluj.
“În momentul acesta, pe viaduct suntem undeva la 90% finalizat. Placa de suprabetonare este gata în proporţie de 50%, se lucrează pe deschiderile 6 şi 7, la armare, cofrare şi pregătire pentru turnare beton. Estimăm că la finalul lunii aprilie va fi gata placa de suprabetonare, complet turnată, ca începând din mai să putem să pregătim finalizarea stratului de asfalt, undeva în 1 iunie. Aceasta este, acum, graficul lucrării”, spune el.
MBS Cluj are, pe şantierul viaductului, în jur de 50 de persoane. Se lucrează şi la podul de la intarea pe viduct, cu subantreprenori locali.
“Targetul este ca la 1 iunie să dăm drumul la circulaţie pe toată şoseaua, chiar dacă ulterior vor mai fi intervenţii mărunte de făcut, eventual montarea de parapeţi sau vopsitorii”, spune inginerul.
Viaductul de pe Valea Frumoasă are o lungime de 250 m, iar înălțimea maximă este de 10,5 m. Pentru realizarea viaductului au fost forați 92 de piloți la cel puțin 20 de metri adâncime în pământ, pentru a susține cele 9 pile și cele două culei.
De la viaduct şi până în giraţia de la Real, Gavella SRL lucrează la fixarea bordurilor noii şosele şi la amenajarea ieşirii drumului nou în şoseaua existentă, într-un sens giratoriu.
Dinspre viaduct spre Calea Bihorului, drumul nou este terminat până la faza turnării primului strat de asfalt, urmând să se realizeze conexiunea cu structura pe piloni.
Aproape 3km
Prelungirea drumului expres are o lungime totală de 2.823 de metri. Şoseaua va avea două benzi de circulație de câte 3,5 metri, trotuar, pistă pentru biciclete și sistem de iluminat public.
Prețul contractului de lucrări este de peste 26,5 milioane lei fără TVA, lucrările fiind realizate de asocierea de firme Drumuri Orășenești SA (lider) – MBS Group SRL (asociat) – Abed Nego COM SRL (asociat). Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 3.07.2018.
În cea mai recentă ieşire publică pe acest subiect, viceprimarul Florin Birta estima că prelungirea drumului rapid ar putea fi gata spre finalul lunii aprilie sau începutul lunii mai. Un termen mai realist, consideră cei din teren, este începutul lui iunie, în condiţiile în care nu se decide, la nivel naţional, închiderea lucrărilor din cauza pandemiei.
Trimite articolul
XDinspre viaduct spre Calea Bihorului, drumul nou este terminat până la faza turnării primului strat de asfalt,
TERMINAT PE DARACU, TREC ZILNIC PE ACOLO…..
-
Și minciuna-i vorbă
Trebuia facut viaduct ?
-
Puteau face serpentine… ca în România e cam greu cu viaductele. Din fericire au făcut viaduct.
toate lucrarile avanseaza greu din cauza teaficului aglomerat din Oradea 🙂
-
Nu ți-ar sta rău la Suceava 😂😂😂
pai, inainte de a se vorbi depsre coronavirus, Bolojan cu Malan si cu Birta nu asa au zis ca o sa fie gata totul in aprilie, ca in 1 mai deja se poate circula pe el? In ultimele 2 saptamani n-am vazut altceva la stiri ca primaria zice ca acum ca nu e aglomeratie, toate santierele merg mai bine… si deja vorbim de 1 iunie?
Mai oameni incopetenti, de daca dati lucrari la firmele de casa, macar nu ziceti date de finalizare pe care stie toata lumea ca nu se reuseste firma sa respecte… Si cu Calea Bihorului ati zis ca pana in noiembrie o sa fie finalizata altfel firma plateste penalizare… suntem in aprilie, e gata? Dar cum ati zis si ultima data primaria nu obliga firmele (bineinteles ca sunt firme de casa) sa plateasca penalizari, numai sa le faca lucrariile…
Deci cu mentalitatea asta firmele fac cu viteza melcului toate lucrariile si cu calitate slaba, ca de obicei…
Din fotografie se poate vedea gradul de mobilizare.
-
Sunt din pacate foarte multi care ni au nici cea mai mica idee, ce inseamna asemenea lucrari. Ma uit, ca sunt care reproseaza ca s’a estimat o data anume pentru finalizarea lucrarilor, dar nu sunt respectate. Vreau sa va spun, ca aici in Austria, s’au depasit termenele cu mult peste cele stabilite la inceput, si se intampla in Austria, si nu cu,, Firme de casa”! As vrea sa intelegeti, ca niciodata nimeni nu poate stabili o data exacta, pentru finalizarea si predarea unei lucrari, mai ales cand vorbim de constructia de drumuri. Se estimeaza, dupa specificul fiecarei lucrari, insa sunt detalii pe care nimeni nu le poate stabili cu exactitate, pentru a nu se depasi termenele. Nu cred ca ar fi cazul, sa se avante nimeni in astfel de discutii, pentru ca, sunt lucruri pe care nu le cunoasteti. Important e ca, se face ceea ce e un lucru important.
-
Daca e asa rau si asa harababura in Austria, hai acasa! Vino in cel mai frumos oras din Romania cu cele mai mari taxe si impozite, cu cea mai scumpa Gca, cu cel mai scump mc de apa, cu cele mai multe strazi sparte de vesnicele lucrari omise la executie! Se introduce gazul dupa asfaltare, se schimba reteaua de apa si/sau de canalizare tot dupa asfaltare, etc, etc. Problema este ca tot ce se face nu are legatura cu comfortul si bunastarea oradenilor, este facut pt. a sifona banii: ai oradenilor, ai UE (mai putini!), ai …. Nimeni nu a platit un leu pt. intarzierea lucrarilor sau pt. calitatea jalnica a acestora! Asta spune multe….
-