După pauza de final de an, șantierul din Centrul Civic a reintrat într-un ritm susținut al lucrărilor, din această săptămână. Constructorul a trimis acasă una dintre foreze și a cerut, în schimb, una mai mare. Se organizează și lucrarea de deviere și înlocuire a rețelelor de canalizare pluvială și menajeră. Cel mai avansat dintre pasaje este cel care va prelua traficul de acces în oraș de pe Averescu.
„Momentan lucrăm la structura 4, cea care iese de pe Averescu. E făcută săpătura pentru pasaj și radierul este turnat pe o porțiune. Până la finalul lunii ar urma să fie gata radierul, iar rampele de acces dinspre Averescu, ar trebui să fie terminate până prin luna aprilie. Vom continua acum, cu radierul, dar vom începe lucrările la mutarea canalizării menejare din tot perimetrul, pentru a face loc pasajelor. Luni vom avea ședința de organizare pentru această etapă, până în 15 martie am vrea să fie gata canalizarea menajeră”, spune directorul Sebastian Marchiș, șeful Direcției Tehnice din Primăria Oradea.
Se lucrează deja și la excavația din fața catedralei, pe sensul care vine din Nufărul.
„„Se va săpa alternativ, pe câte un sens odată. Accesul la catedrală va fi restricționat, enoriașii vor putea veni doar dintr-o direcție, dar nu va fi închis total”, precizează el.
Organizarea traficului prin pasaje
Odată date în folosință pasajele subterane din Centrul Civic, traficul rutier va fi distribuit atât prin noile structuri cât și pe drumuri la suprafață. Astfel, pe direcția dinspre Nufărul, se va coborî în pasajul 1 care are trei benzi, una specială pentru autobuz. Undeva după catedrală, se poate ieși din pasaj la suprafață, pe rampa spre strada Clujului, unde se va intra pe șoseaua de suprafață, pe traseul de acum. De asemenea, din pasajul 1, la catedrală se poate continua înainte în pasajul subteran 2, care va scoate traficul pe o rampă, spre Podul Dacia.
[eadvert]
Din direcția inversă, de pe Averescu, se va putea intra în pasajul subteran 4, care va scoate traficul spre pasajul 3, care dă spre Nufărul, sau, la Parcul 1 Decembrie, spre centru. Va rămâne la suprafață accesul rutier de pe Averescu – spre centru, pe traseul actual: pe Aleea Gojdu, ori pe strada Cele 3 Crișuri – Independenței – Piața Unirii.
Strada Independenței va rămâne cu dublu sens, accesul de pe aceasta spre B-dul Magheru-Gară va rămâne la suprafață.
Din pasajul 3, cu direcția de mers spre Nufărul, se va putea ieși la colțul Parcului 1 Decembrie, în pasajul 5, care va conduce traficul spre centru sau se va putea înainte spre Nufărul.
Invers, dinspre centru, pe lângă parc, spre Nufărul, traseul rutier va rămâne la suprafață, pe actualul amplasament al șoselei, a explicat directorul tehnic, Sebastian Marchiș.
Trimite articolul
XPasaj subteran cu o banda, dispre Clujului se vede ca pasajul are doar o banda. Cum sa faci pasaj cu o banda, daca se strica o masina, cum o scoti de acolo? Ce pasaje ,ieftine mai sunt si astea? Iar 80% din ele vor fi doar niste santuri, ca nu vor avea acoperis! Unde e pietonala ca majoritatea locului va fi semideschis, niste santuri mai mult, nu tunele.
ma intreb de cite ori va fi inundat subterana aceea , nu am vazut in video ,, canalizare pentru evacuarea apei ,,
Rapid apar ăștia de la PZD cu comentarii că mai bine nu se făcea. Stați liniștiți, tot Bolojan votăm și Birta 😁😁
-
PNL + PSD = USL = aceiasi mizerie
-
Iar sandu2100 cu alt nume
Pasajul de la Piața Cetății este o bătaie de joc. Se lucrează la el sporadic, nu susținut. După ce au reușit să toarne planșeul acum câteva săptămâni, de atunci se putea începe săparea rampei de acces. Nu se vrea finalizarea lui pentru a nu crea situația de pasaj muzeu, oricum nu ai unde să îți continui drumul mai departe spre Centrul Civic.
foarte bine se lucreaza, in ritmul asta in maxim 3 ani va fi gata 🙂
Daca se lucreaza ca acum cu viteza melcului nu vor fi gata nici in doi ani. La pasajul din Cantemir nu s-amai facut absolut nimic din decembrie inainte de cdraciun.
O tragedie pt. cei care locuiesc în zonă. Măcar să nu lucreze seara și noaptea. Zgomot, praf, poluare uriașă în zona asta.