Potrivit unui comunicat de presă, 2,3 kilometri din cei 3,8 km de linie noua de tramvai vor fi acoperiți cu gazon. „În prezent, se lucrează și la realizarea sistemului de irigații necesar pentru gazon”, precizează reprezentanții primăriei.
[eadvert]
Stadiul lucrărilor la noua linie de tramvai – 85%
Stadiul fizic al lucrărilor la noua linie de tramvai este de 85%. Până acum a fost realizată calea de rulare a tramvaielor în intersecția dintre străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului, în intersecția dintre străzile Aviatorilor – Calea Aradului și pe str. Făgărașului, Ceyrat, Atelierelor și Salca, precum și în depoul OTL.
Totodată, s-a montat linia de tramvai la intersecția str. Salca cu str. Dimitrie Cantemir și pe podul peste Peța din str. D. Cantemir, fiind montați stâlpii de susținere și firul de contact.
„În continuare se lucrează la montarea liniei de tramvai în intersecția străzilor Salca și Atelierelor și urmează finalizarea instalării celor două stații de redresare aflate în Calea Aradului și în Depoul Salca, pentru alimentarea cu energie electrică a liniilor, precum și a adăposturilor pentru stațiile de tramvai. Extinderea liniei de tramvai din Oradea face parte din planul de mobilitate urbană și înseamnă un mai bun acces al orădenilor și nu numai, la sistemul public de transport în comun. Ne-am dorit, de asemenea, să creștem confortul călătorilor și să reducem, pe cât posibil, poluarea”, a precizat primarul Florin Birta.
Proiectul este implementat de Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, valoarea lucrărilor fiind de 11,6 milioane euro + TVA. Termenul de finalizare a lucrărilor este decembrie 2021.
Contractul de proiectare și execuție a fost încheiat cu asocierea de firme SC Mari -Vila COM SRL, SC Abed Nego COM SRL și SC Aquacons SRL, iar ordinul de începere a fost emis data de 16.10.2018.
Trimite articolul
XPoate sa vina Klaus sa joace golf pe ea.
Sunt curios cum se va amenaja acum malul stang al Petei (partea spre noua linie de tramvai); daca tot au taiat pomii dinspre Peta, in baza unei scuze penibile… macar acum au o scuza pe bune sa curete zona de balarii pe partea dinspre Auchan/Jumbo…
Oare nu era mai practic ca liniile de tramvai sa fie mutate pe partea zensului de intrare in oras? Se evitau astfel traversarea lor de 2 ori…
La vara, o sa arate ca majoritatea parcurilor din oradea, (cel mai dezvoltat oras, capitala lumii etc.).
Adica galben, parjolit.
-
Nici naiba nu o sa-l intretina peste 2-3 ani, ala trebuie udat, intretinut, cheltuieli. Se complica degeaba
-
Aveti probabil dreptate, dar e pacat, pt ca arata frumos.
-
Sunt curios iarna cand va fi zapada, si o sa vina tramvaiul cu lama de dezapezire in fata, nu va smulge toata iarba aia? Nu era mai simplu cum era pe Cantemir Nufaru cu traverse expuse, asa si daca ai un strat de 15 cm de zapada nu incurca tramvaiul, nu necesita irigare, intretinere. Aici va fi ca pe Dacia cand pornesc aspersoarele si toata apa va fi pe carosabil, sa ne spalam masinile de fiecare data cand trecem pe acolo. Parerea mea e era mai bine fara, cu traverse expuse ca nu necesita intretinere si cheltuieli cu udarea zilnica.