Sunt un fel de „zei ai băuturilor”. Ei sunt promotorii a ceea ce se numeşte „cultură de bar”, un domeniu care câştigă din ce în ce mai mult teren şi în Oradea. Barmanii profesionişti sunt din ce în ce mai căutaţi şi datorită faptului că orice eveniment cu iz de show are cel puţin un barman de entertainment. Flair-ul, jongleriile cu sticle şi pahare sunt „gustate” de tineri şi nu numai. BillyArt Club a fost joi seara gazda unui concurs al barmanilor. Chiar dacă scopul competiţiei era socializarea şi acela de a „fura meserie” unul de la altul, spectacolul nu a avut de suferit. Personalitatea şi talentul competitorilor sunt ingredientele care fac serviciul oferit de barman mai atrăgător. Băuturi sofisticate, improvizaţie şi, mai presus de toate, talent. Cu aceste „arme” au încercat barmanii să impresioneze juriul. Participanţii la concurs au trebuit să treacă prin treiprobe: mixologie-amestecuri de arome , speed service- cât de repede şi cât de corect pot servi şi speed opening-în cadrul căruia trebuia demonstrat cât de repede şi de corect poţi să deschizi o sticlă.
Tendinţe
„Aici sunt numai barmani care ştiu ce se vinde şi cum se vinde”, spune Tranulov Ianos, barman şi unul dintre organizatorii competiţiei. Ianos spune că participanţii la competiţie au făcut cursuri la Bacardi, ori Rimerschimd şi sunt întotdeauna la curent cu tendinţele în domeniul cocktail-urilor. „Spre exemplu, în acest an femeile doresc arome de passion fruit. Sunt apoi care vor arome de banane, căpşuni, kiwi, dar sunt şi unele care vor băuturi seci”, spune Ianos. Cockteil-urile au denumiri care de care mai exotice, mai seducătoare şi chiar surprinzătoare: Sex on the beach, Cuba Libre, Kamikaze, Green Dream, Quick Fuck. În spatele unui „White Russian” descopri o combinaţie de vodcă, Tia Maria şi frişcă în timp ce „Ladies Dream” este o combinaţie de whisky cream, Tia Maria, frişcă şi lichior amareto. În prezent, Londra stabileşte tendinţele în mixologie, chiar şi New York-ul se inspiră de acolo, iar Las Vegas-ul este lider la partea de flair, spun cei din breasla barmanilor. În Oradea încă sunt la modă băuturile cu fructe şi frunze pisate, gen Mojito, care a tras după el piaţa de rom. Un „Mogito” e o combinaţie de rom, sirop de zahăr, lime, mentă şi apă minerală. Indiferent de tendinţe sau preferinţe, un cocktail e mereu o invitaţie la a descoperi arome, gusturi, plăceri şi ţinuturi noi. Iar dacă e preparat şi servit de un profesionist atunci cu siguranţă nu e doar o simplă băutură. În Occident, profesioniştii merg până acolo încât asociază, la propriu, un cocktail cu o bijuterie pe care o poţi lua acasă.
Veronica Bursaşiu, Valentin Teuca, Paul Chira
Citiți principiile noastre de moderare aici!