Nu mai puţin de zece afaceri sociale au fost dezvoltate şi finanţate în prima ediţie a competiţiei de afaceri sociale „Fabricat în Ţara lui Andrei”. Aceasta presupune 33 de locuri de muncă create pentru oamenii din comunităţi, 481 de localnici beneficiari de venituri suplimentare datorită afacerilor sociale şi 171 de persoane instruite pentru o meserie.
Hotel Doubletree by Hilton Oradea a găzduit ieri, 22 iunie 2015, sesiunea de informare adresată celor care au o idee de afacere ce îşi propune să creeze locuri de muncă şi să rezolve o problemă socială în comunităţile din România. Reprezentanţii OMW Petrom şi ai Fundaţiei NESsT au oferit informaţii tuturor celor interesaţi să participe în competiţia de afaceri sociale „Fabricat în Ţara lui Andrei”.
Competiţia aflată la cea de-a doua ediţie este deschisă tuturor celor care au o idee de afacere ce generează valoare economică şi socială pentru comunităţile din România. Afacerile sociale câştigătoare vor fi sprijinite de OMW Petrom cu finanţări în valoare totală de 350.000 de euro şi doi ani de consultanţă de business.
Cei interesaţi de participarea la competiţie se pot înscrie până pe 2 iulie 2015 la adresa: www.taraluiandrei.ro.
În Bihor
În prima ediţie a competiţiei una dintre afacerile câştigătoare a fost un „Centru de colectare şi ambalare de polen şi venin în comunele Marca şi Suplacu de Barcău, Sălaj şi Bihor”, proiect aparţinând lui Alin Prunean. „Lucrând de mai mulţi ani în domeniul dezvoltării rurale cu mici producători, o bună vreme am susţinut micii producători, fie că le dădeam animale de rasă, vaci, porci şi am ajuns la albine. Ne-am dat seama că sprijinul de care au nevoie micii producători este valorificarea produselor. Aşa am înfiinţat o întreprindere socială care preia de la micii producători, de la apicultori, în special, materia primă, miere, polen şi alte produse. Facem câteva produse ingenioase, le ambalăm şi ne străduim să le punem în piaţă, într-o piaţă cruntă”, a declarat Alin Prunean.
„Un prim obiectiv al proiectului este faptul că susţinem micii producători dându-le un preţ peste cel al pieţei pe materia primă, dar le cerem în schimb o calitate net superioară. Alt obiectiv este faptul că încercăm să creem locuri de muncă în mediul rural, acolo unde oferta este mult mai limitată şi investim 50% din profit în activităţi educative de formare pentru tinerii din mediul rural”, a precizat antreprenorul.
Prin proiectul „Fabricat în ţara lui Andrei”, 56 de persoane din Marca şi Suplacu de Barcău au fost calificate în meseria de apicultor. Alte zece familii au beneficiat fie de albine, fie de echipamente şi au început să practice meseria de apicultor. „Am încercat un model de business prin care să nu-i facem pe oameni dependenţi de noi. Noi le dăm undiţa şi-i învăţăm să pescuiască să nu depindă sută la sută de noi. Dacă noi dispărem, ei rămân cu businessul”, este de părere tânărul.
Acesta a concluzionat că, cel mai complicat lucru este să vinzi într-o Europă care nu ştie să se protejeze împotriva produselor de calitate îndoielnică ce provin din afara spaţiului comunitar.
Citiți principiile noastre de moderare aici!