Lider de proiect este Primăria iar partenerul este unul deja cu tradiţie pentru această linie de finanţare, Universitatea din Debreţin.
24 de luni
„Proiectul are termen de implementare 24 de luni, în perioada 1 septembrie – 31 august 2014. Evident că vom încerca să scurtăm această perioadă”, spune viceprimarul Mircea Mălan. Miza cea mai importantă este modernizarea şi dotarea Spitalului Clinic Judetean de Urgenţă din Oradea.
Valoarea proiectului este de 2,3 milioane euro, din care 1,4 milioane euro sunt ale Oradiei. Contribuţia proprie a oraşului este de 2,3%, restul e finanţare nerambursabilă.
„Sper că cea mai mare parte a blocului operator să fie gata până la finalul acestui an. Cinci doctori din Judeţean au fost trimişi în Europa să vadă tot ce e mai nou şi mai bun în domeniile lor. Scopul este dobândirea de dotări de calitate şi de ultimă generaţie”, a spus Gheorghe Carp, managerul Spitalului Judetean.
Şase săli de operaţie vor fi dotate în contul acestui proiect, „este prima dată când achiziţionăm şi instrumentarul necesar”, mai spune chirurgul.
O altă premieră pe care a insistat managerul Carp este introducerea şi punerea în folosinţă a circuitului de aer laminar, în toate cele zece săli de operaţie de la Judeţean, nu doar în cele şase prinse în proiect. Acest sistem oferă „o mai mare garanţie a reuşitei operaţiilor chirurgicale” prin faptul că menţine o temperatură constantă de 23-24 de grade Celsius şi un mediu steril, ceea ce scade riscul unor complicaţii ulterioare. „Fluxul de aer laminar este important pentru ca spitalele să aibă un grad de clasificare corespunzător nivelului 2A”, a mai precizat Gheorghe Carp.
În dezvoltarea unităţii medicale, managerul spune că se pune accentul pe extinderea părţii ce deserveşte Urgenţa şi Terapia Intensivă. „Probabil că în acest an acestea îşi vor dubla suprafeţele pe care le ocupă acum”, anticipează medicul.
Lansarea procedurii de achiziţie a aparaturii prinse în proiect este următorul pas în implementare. Faptul că sunt deja gata caietele de sarcini – acestea au fost întocmite cu consultarea medicilor care vor lucra cu aparatura cumpărată, înlesneşte o implementare mai rapidă.
Conform managerului, bugetul acestui proiect includea iniţial şi reabilitarea spaţiilor în care funcţionează blocurilor operatorii. Nu a mai fost nevoie de asta, pentru că lucrarea s-a finanţat din alt proiect, motiv pentru care toţi banii din acest proiect au putut fi investiţi în dotări.
Cu dotarea la ultimele standarde „sălile nu vor mai avea exclusivitate, ca înainte. Într-o sală de chirurgie generală se lucrează uneori 12 ore pe zi, iar în alta doar o oră. Aşadar, am încercat să creăm posibilitatea ca, în funcţie de numărul de pacienţi şi urgenţe, oricare sală să poată fi folosită şi pentru chirurgie generală, în afară de cea de chirurgie plastică”, spune medicul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!