Un spectacol de o încărcătură emoţională maximă este „Fiul” de Florian Zeller, prezentat în premieră naţională de Teatrul Regina Maria în cadrul Festivalului „Portret de autor”, piesă ce încheie trilogia dramaturgului francez, după „Tatăl” şi „Mama”. Spectacolul a inaugurat Sala Transilvania, transformată din cinematograf în studio de teatru.
Într-un decor alb-negru, cu trecătoare nuanţe de crem, atmosfera apăsătoare îţi dă senzaţia de sufocare, de disconfort total, somatizând anxietatea, depresia, neputinţa. Trăieşti disperarea adolescentului trecut prin trauma divorţului părinţilor, abandonul în faţa sentimentelor care îl copleşesc, a situaţiilor pe care nu le înţelege, a imposibilităţii de a gestiona trăirile confuze. Simţi ca părinte neputinţa în faţa unor obstacole aparent banale dar pe care copilul tău nu le poate depăşi.
Nu există o reţetă pentru a fi părinte, o reţetă pentru a şti ce să spui, cum să faci, cum să îl ajuţi. E o poveste de zi cu zi despre părinţi care nu realizează că traumele din copilăria lor se răsfrâng asupra copiilor, ajungând chiar să repete aceleaşi greşeli pe care le detestau la părinţii lor.
Este un spectacol despre foarte mulţi părinţi care nu iau în serios depresia copiilor lor, un spectacol despre foarte mulţi adolescenţi care nu îşi mai găsesc echilibrul, ascunzându-şi braţele crestate de lamă sub mâncei lungi. E un semnal de alarmă, un strigăt mut, un foc de armă care să provoace acel declic salvator.
În rol de tată şi în viaţă, şi pe scenă, Richard Balint oferă portretul perfect al unui părinte care crezând că poate gestiona o situaţie aparent nu foarte complicată se trezeşte, depăşit de situaţie şi nu este capabil să recunoască gravitatea momentului critic. Aflat la primul lui rol, Robert Balint îşi joacă partitura cu naturaleţe, cu sensibilitate şi sinceritate într-o poveste – radiografie a generaţiei sale. Corina Cernea este mama disperată, mama care abandonează în faţa reacţiilor copilului, trăind din amintiri, fără să-şi poată găsi locul în prezentul în care o altă femeie (Alina Leonte) şi-a făcut drum în viaţa bărbatului ei şi a fiului ei. Şerban Borda joacă rolul medicului calm, înţelegător, care încearcă să întindă o mână de ajutor unei familii disperate iar Sorin Ionescu este infirmierul.
Regizorul Bobi Pricop îşi pune publicul în faţa unei mari oglinzi, făcându-l, ca de fiecare dată în spectacolele sale, să părăsească sala bulvesat, apăsat de întrebări. Scenografia aparţine Oanei Micu, un spaţiu triunghiular care pune la colţ fiecare personaj. Muzica şi mişcarea scenică aparţin lui Eduard Gabia, iar traducerea textului a fost realizată de Silvia Năstasie.
Următoarele reprezentații vor avea loc pe 28 şi 29 octombrie, tot la Sala Transilvania, biletele fiind puse în vânzare pe eventim.ro și la agenția Teatrului Regina Maria.
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!