Numărul de reclamaţii referoare la calitatea apei este zero, după ce reţelele au fost suferit o igienizare serioasă, anunţă conducerea Companiei de Apă Oradea (CAO). „Înainte de 20 septembrie, când s-a început curăţarea reţelelor, media era de 20 de reclamaţii pe lună. După 25 septembrie, când s-a terminat ultima splălare, n-am mai primit niciuna”, spune Alin Sas, purtătorul de cuvânt al CAO.
Următoarea spalare va începe pe 20 octombrie. „Cele mai multe spălări s-au făcut în reţeaua de pe malul stâng al Crişului Repede pentru că în aceast perimetru au fost cele mai multe probleme”, spune Octavian Gavra, directorul CAO.
Strategie
Pentru a întruni cerinţele legii referitoare la calitatea apei, regia a pus la punct o strategie de igienizare a întregului sistem, pornind de la staţiile de pompare şi ajungând până la reţelele de transport şi distribuţie. Ideea curăţării conductelor nu este chiar o noutate, dar acum s-au creat condiţiile care acest proces să se facă fără recircularea impurităţilor dintr-o zonă în alta, prin folosirea alternativă a staţiilor de pompare cu numerele patru şi cinci. Pentru curăţarea sistemului de evacuare de la staţia 4, din 2 septembrie s-a oprit această staţie şi s-a trecut pe staţia 5. Depunerile de pe drun se curăţă prin pomparea de apă cu debite variabile pe conducta de golire care dă în Criş.
„Staţia 4 va fi repornită după curăţarea chesonului, lucrare programată să înceapă în 11 octombrie. Lucrările de bază vor fi efectuate de o firmă de specialitate şi constau în spălare şi dezinfectare pereţi cheson şi introducere de clorură de var în gurile de vizitare pentru dezinfectare”, spune şeful CAO.
C.Gh.
Citiți principiile noastre de moderare aici!