O dată cu darea în folosință a parcării de la catedrala ortodoxă, se va deschide acces rutier din șanțul Cetății spre Strada Griviței. Executivul a obținut aprobarea Consiliului Local Oradea pentru acest proiect, în valoare de peste 4,1 milioane de lei.
[eadvert]
În plen, primarul Birta Florin a argumentat în favoarea acestei idei, spunând că „va asigura un acces mai facil pentru parcarea de la catedrală” și că prin deschiderea ambelor ieșiri din șanțul Cetății, se va evita crearea de ambuteiaje pe str. Clujului.
Conform proiectului, este vorba de 513 m de stradă cu ieșire atât în str. Griviței cât și în str. Clujului, pentru care se vor reface covorul asfaltic, canalizarea pluvială și trotuarele, cu interzicea parcării pe spațiile pietonale. În fond, este vorba de deschiderea unei noi străzi, în spatele blocurilor, care să preia inclusiv o parte din traficul local, care se desfășoară acum prin Centrul Civic.
Proiectul nu conține referiri la posibilul conflict între traficul pietonal și cel rutier care ar putea apărea, pentru că șoseaua nouă este în imediata vecinătate a cetății, unde se organizează inclusiv evenimente de mare amploare, cu număr mare de participanți.
În proceduri birocratice
Proiectul amenajării parcării subterane din jurul catedralei este deocamdată blocat. Primarul a precizat că săpăturile arheologice sunt gata în proporție de 100% și că în această săptămână ar urma să fie finalizat raportul descărcării arheologice.
După ce aceasta va fi aprobat la București, proiectarea parcării va suferi modificări, astfel încât să fie evidențiate două descoperiri importante. Cele mai spectaculoase descoperiri rezultate din săpătură au fost zidurile ravelinului de apărare, foarte bine păstrate, dar și urmele unui cimitir și ale unei biserici.
Trimite articolul
XNumai fantasmagorii de proiecte stiti face, sa sugeti cat mai multi bani…
Dar ceva productiv pentru oras nu aveti in cap, toate artele principale sunt arhipline de masini, degeaba ati facut centuri si drumuri express ca sunt pline.
-
Iti dai seama cum ar fi circulatia in oras daca aceste centuri si drumuri expres,ori podurile facute peste Cris de Bolojan nu ar exista? Intreb si eu…ce parere ai?
-
daca blochezi arterele centrale, ii normal sa se umple pe altundeva… Sau tu nu ai observat ca s-au inchis arterele din centru aproape peste tot, nici parcari nu mai ai… astea subterane si supraetajate sunt pline la orele de varf.
-
Pai bine…iti dau dreptate…dar daca nu fac astia ceva in maximum 5 ani cu infrastructura actuala vom muri…si atunci sa inchizi artere centrale va fi si mai naspa.Si sa nu spui ca ar trebui facute pe rand…ca asa nu se termina in veci…asta este…trebuie rabdat
-
Astea nu termina nici in 10 ani ce au inceput in centrul civic:))) deja is sisteate lucrarile, se renegociaza preturile…
-
-
-
-
pt Catedrala orice, banii nu conteaza 🙂
-
dute spinzurate pina mai timp tu esti o fantagorisma de neinteles de marea majoritate a oradenilor ….
-
Du-te agata-te tu pentru ca avem deja cele mai mari preturi la caldura, gaze, apa, etc.. iar salariile printre cele mai mici din Romania. Arad, Timis si Cluj ne depasesc cu mult la salarii. Asta tot din vina primarilor Bolo si Birta, nu au vrut sa negocieze cu firmele salarii mai mari pt oradeni…
-
Multam pentru “fluidizare”.
De fapt ati primit ce ati votat…
Aceasta parcare nu se va termina repede, urmeaza traseul celei de pe independentei care a durat vreo opt ani pana s-a finalizat, de cand a plecat Bolojan din primarie lucrarile de pe santierele din Oradea stagneaza, nu se lucreaza aproape de loc , vezi cate 3-4 oameni pe un santier unde ar trebui sa fie sute de muncitori si sa lucreze, dar firmele abonate la lucrarile din bani publici f. rentabile cu devize umflate se apuca de mai multe lucrari iar apoi nu sunt in stare sa le termine la termenul din contract iar beneficiarul nu se obosesc sa le pretinda respectarea termenelor de executie.
O întrebare am ce faceți cu fosta moară a Răsăritului a ajuns o ruină ???