Primii 25 de bihoreni au absolvit cursul de administrator pensiune turistică, curs derulat în cadrul proiectului „Căi de formare şi ocupare în sectorul turismului alternativ – Alter Tour”.
Valoare totală a acestui proiect este de 20.771.484 lei din care suma de 16.900.050 lei reprezintă asistenţă financiară nerambursabilă şi se derulează pe o perioada de trei ani.
Solicitantul este AJOFM Olt iar AJOFM Bihor unul dintre parteneri. „Obiectivul general al proiectului este facilitarea şi creşterea accesului pe piaţa muncii a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, cu o situaţie dificilă din punct de vedere al statutului profesional, prin promovarea măsurilor active de ocupare cu caracter activ, preventiv, inovativ si flexibil, în domenii care prezintă dezvoltare dinamică, cum ar fi formele alternative de turism, respectiv turismul balnear, turismul sportiv, agroturismul şi ecoturismul”, a precizat Dorel Drăghici, directorul AJOFM Bihor.
Instruiţi
Grupul ţintă repartizat la nivelul judeţului Bihor este constituit din 375 de şomeri, 25 de şomeri de lungă durată, 25 de şomeri de peste 45 ani, 200 de şomeri tineri şi 50 de şomeri de lungă durată tineri.
În cadrul proiectului sunt oferite gratuit servicii precum medierea muncii, informarea şi consilierea profesională, formarea profesională, consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri.
„Terminarea acestui curs reprezintă o oportunitate de angajare cu atât mai mult cu cât se apropie sezonul estival”, a spus Iani Caraiani, unul dintre bihorenii care a absolvit cursul de administrator pensiune turistică.
Până în momentul de faţă a nivelul judeţului Bihor au fost mediate 363 persoane iar 207 persoane au fost informate şi consiliate.
Serviciile oferite în cadrul proiectului sunt gratuite, iar participanţii la programul de formare profesională care sunt şomeri neindemnizaţi beneficiază şi de asistenţă financiară în suma de 500 lei/lună, pentru a se putea auto-întreţine în timpul şcolarizării.
La nivelul judeţului Bihor au fost demarate până în momentul de faţă cinci cursuri de formare profesională, care cuprind 111 cursanţi.„În perioada imediat următoare vom demara cursul de lucrător în agroturism la Oradea, în data de 9 aprilie şi cursul de administaror pensiune turistică în luna mai 2012”, a precizat directorul AJOFM Bihor.
Persoanele interesate, respectiv şomeri, aflaţi în evidenta AJOFM Bihor mai pot solicita înscrierea la serviciile gratuite oferite în cadrul proiectului la sediul instituţiei din Oradea, Transilvaniei, nr. 1-2, precum şi la punctele de lucru din Aleşd, Beiuş, Salonta şi Marghita.
S.Al
Citiți principiile noastre de moderare aici!