Astfel, AFIR a redus numărul documentelor solicitate (avize, adeverințe, certificate) la depunerea Cererii de Finanțare. Această măsură de simplificare a fost posibilă prin semnarea mai multor protocoale de colaborare de către AFIR cu alte instituții ale statului, astfel încât AFIR verifică o serie de informații direct la instituțiile partenere.
Solicitanții nu mai trebuie să prezinte certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului, pentru că informațiile sunt verificate direct de către experții AFIR în baza de date a ONRC. AFIR procedează în mod similar și cu alte instituții, cum sunt: Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și altele. Se fac, de asemenea, demersuri împreună cu Ministerul Finanțelor Publice (MFP) pentru verificarea directă a certificatelor fiscale și eliminarea obligativității depunerii acestora de către potențialii beneficiari PNDR, dar și cu Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) pentru verificarea cazierului judiciar.
Modificări
O altă modificare importantă este cea privind eliminarea restricțiilor privind numărul de proiecte depuse. Totodată, nu mai sunt excluşi de la finanțare o serie de potenţiali beneficiari, cum ar fi cei cu contracte reziliate și beneficiarii aflați în litigiu cu AFIR. Pot depune cereri de finanţare chiar și solicitanții cu debite față de AFIR, în cazul în care achită debitele, dobânzile și majorările de întârziere până la data semnării Contractului de Finanțare.
Tot ca măsură de simplificare privind depunerea proiectelor de investiții, a fost modificat Regulamentul de organizare şi funcţionare a procesului de selecţie şi a procesului de verificare a contestaţiilor pentru proiectele aferente măsurilor din PNDR 2014 – 2020. Astfel, depunerea proiectelor în cadrul sesiunii anuale se opreşte la termenul-limită prevăzut în Anunțul de lansare sau înainte de acest termen, dacă valoarea publică a tuturor proiectelor depuse cu un punctaj estimat (autoevaluare/prescoring este mai mare sau egal cu pragul de calitate aferent lunii/trimestrului respectiv, excluzând valoarea publică totală a proiectelor retrase) ajunge la 200% din nivelul alocării sesiunii anuale a măsurii/submăsurii/componentei (alocare distinctă).
În primele 5 zile calendaristice din fiecare etapă de depunere nu se aplică plafonul maxim de depunere a proiectelor. Astfel, în primele 5 zile calendaristice de la deschiderea sesiunii de primire proiecte nu se aplică plafonul maxim al depunerii – indiferent de valoarea totală a fondurilor solicitate prin proiectele depuse. În a șasea zi se aplică plafonul maxim al depunerii de 200% din nivelul alocării sesiunii anuale, în limita fondurilor disponibile.
O altă măsură care se află în analiză la AFIR este posibilitatea eliminării cererii de plată la prima trașă și includerii acesteia în etapa de contractare. Măsura vizează proiectele finanțate prin intermediul unui sprijin de tip forfetar ( sM 6.1, sM 6.2, sM 6.3, sM).
Citiți principiile noastre de moderare aici!