Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor oferă consumatorilor bihoreni o serie de sfaturi la achiziţionarea produselor şi serviciilor pe timpul verii. În primul rând trebuie respectate trei reguli generale de bază: să nu cumpere din locuri care nu le inspiră încredere, să nu cumpere produse de a căror calitate nu sunt siguri, să citească etichetele. „Consumatorii au dreptul să fie informaţi complet şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor”, precizează Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Produse alimentare
La achiziţionarea produselor alimentare, consumatorii sunt sfătuiţi să verifice în mod direct caracteristicile produsului (miros, culoare, aspect etc.), având în vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare a produselor alimentare. Produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect mâzguit, miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat şi consistenţă moale-îngheţată, ambalaje deformate, etc) trebuie refuzate.
O atenţie deosebită trebuie acordată asupra modului de prezentare a ambalajului. În cazul în care ambalajul este bombat, prezintă deformări sau este rupt înseamnă că produsul nu mai prezintă deplină siguranţă pentru consumator, achiziţionarea de produse cu astfel de ambalaje trebuie evitată. Consumatorii trebuie să verifice dacă este respectată temperatura la care este depozitat sau expus produsul.
Perioada cu temperaturi caniculare determină un consum mai mare de lichide, la achiziţionarea cărora se recomandă acordarea unei atenţii deosebite asupra modului de depozitare şi expunere, având în vedere că expunerea acestora sub acţiunea directă a razelor solare conduce la deteriorarea caracteristicilor produselor menţionate.
Protectorii consumatorilor atrag atenţia asupra legumelor şi fructelor comercializate în cadrul pieţelor în spaţii deschise unde temperatura mediului ambiant foarte ridicată afectează calitatea produselor. „Nu cumpăraţi produse alimentare de la persoane şi din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare, existând riscul achiziţionării unui produs neconform sau chiar nesigur care vă poate afecta sănătatea”, recomandă reprezentantul CJPC Bihor. Mai mult, aceşti comercianţi nu pot elibera bon de casă cu care să poată fi justificată tranzacţia comercială în cazul unei eventuale reclamaţii. Consumatorii bihoreni pot adresa sesizări şi reclamaţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, la telefon 0259.431.817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr. 4/a sau prin completarea fişei de reclamaţii de pe site-ul www.anpc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!