CJPC Bihor îi sfătuieşte pe consumatori să refuze produsele alimentare care prezintă modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului sau mirosului care nu sunt proprii produsului respectiv, precum şi produsele alimentare care au un aspect necorespunzător.
De asemenea, trebuie refuzate produsele alimentare care prezintă urme de mucegai, exceptându-le pe acelea la care se utilizează mucegaiurile prin procedee tehnologice autorizate, precum şi produsele pentru care există îndoieli privind conformitatea şi modul de informare prin etichetare. În cazul în care consumatorul suferă de alergie la un component alimentar, poate solicita personalului de servire informaţii referitoare la aceste ingrediente. „Solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea sau siguranţa unui serviciu”, îndeamnă CJPC Bihor.
Instituţia îi mai sfătuieşte pe bihoreni să nu frecventeze unităţi de alimentaţie publică şi să nu cumpere produse alimentare din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de preparare şi comercializare, iar consumatorii riscă să consume produse neconforme sau chiar nesigure, care pot să le afecteze sănătatea.
Consumatorii care vor să folosească piscine, ştranduri, bazine de înot sau alte zone de îmbăiere publică trebuie să acorde atenţie maximă mai multor informaţii. Astfel, trebuie să fie atenţi la afişarea vizibilă a tarifelor serviciilor de care doresc să beneficieze şi la emiterea chitanţelor pentru contravaloarea acestora. De asemenea, trebuie să respecte Regulamentul conţinând măsurile de igienă pentru cei care folosesc bazinele de înot, ştrandurile sau piscinele. Nu în ultimul rând, trebuie să fie atenţi la existenţa avertizărilor de adâncime.
Citiți principiile noastre de moderare aici!