Unele banci îşi despăgubesc clienţii în cazul clonărilor de carduri, altele nu. Astfel că cel mai bine e să vă luaţi măsuri de siguranţă. Unul la îndemână este să vă activaţi serviciul de e-banking astfel ca să fiţi „deranjat” cu un SMS la fiecare operaţie efectuată pe card, atât la scoaterile de bani din bancomat cât şi la plăţi prin POS. Astfel că vă puteţi sesiza la orice plată suspectă, solicitând blocarea cardului. Un alt sfat este să vă alertaţi în cazul vânzătorilor care fac gesturi nefireşti cu cardul dvs.
„Unui prieten i-au dispărut banii de pe card, fiindu-i retraşi la un bancomat. Atunci şi-a amintit că angajata unei benzinării i-a «şters» cardul de proprii pantaloni. Mai mult ca sigur că sub haine avea un cititor de carduri magnetice iar cu informaţiile obţinute s-a putut clona cardul. În astfel de cazuri cel mai bine e să cereţi rapid blocarea cardului şi apoi să anunţaţi poliţia”, ne-a relatat cititoarea Claudia T., care şi ea a trecut printr-o experienţă asemănătoare.
„Mi-a sosit acasa o maşină de spălat comandată pe net, cu plata prin POS-mobil. Când i-am dat angajatului respectiv cardul să mi-l treacă prin POS l-a studiat câteva secunde după care l-a potrivit şi l-a şters de salopetă sub care se contura forma dreptunghiulară a unui obiect. Am ţinut POS-ul astfel ca să nu vadă codul PIN tastat şi în aceiaşi zi am cerut schimbarea cardului. Aceasta fiindcă nu puteam eu să «percheziţionez» doi cărători de electrocasnice grele iar în ziua aceea nu aveam timp de pierdut la poliţie, cu sesizări fără dovezi”, ne-a mai scris Claudia T.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!