Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor face o serie de recomandări la achiziţionarea uniformelor şi rechizitelor în vederea începerii şcolii. „Nu cumpăraţi din locuri care nu vă inspiră încredere! Nu cumpăraţi produse de a căror calitate nu sunteţi siguri! Citiţi eticheta! Aveţi dreptul să fiţi informat complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor. Acestea sunt principalele reguli de bază la achiziţia uniformelor şi rechizitelor”, informează Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Rechizite
La achizitionarea rechizitelor şi uniformelor şcolare trebuie citită eticheta, urmărind vârsta pentru care este recomandat produsul. Este necesar să fie alese rechizitele adecvate vârstei copilului şi abilităţilor lui. Rechizitele care nu sunt destinate unui copil de o anumită categorie de vârstă pot prezenta riscuri pentru siguranţa lui. Trebuie citite cu atenţie instrucţiunile de folosire. „Întotdeauna, cumpăraţi rechizite de la punctele de vânzare în care aveti încredere, sunt autorizate şi respectă prevederile legale privind acordarea garanţiei pentru produse. Solicitaţi şi păstraţi bonul de casă după ce cumparati produsul, pe toata perioada de garanţie a acestuia”, recomandă comisarul şef al CJPC Bihor.
Uniforme şcolare
La alegerea uniformelor şcolare, trebuie verificată eticheta termo-umido-rezistentă cu indicaţiile privind întreţinerea produsului şi trebuie respectate aceste instrucţiuni. Întotdeauna trebuie verificată compoziţia fibroasă a materialului şi trebuie alese uniforme din fibre naturale care permit pielii copilului să respire, fără a favoriza apariţia alergiilor, erupţiilor cutanate, etc. „Încercaţi să achiziţionaţi articole de îmbrăcăminte din locaţii unde vi se asigură condiţii pentru a le proba. Dacă renunţaţi la acest drept, operatorul economic nu este obligat să vă restituie contravaloarea produsului dacă acasă constataţi că mărimea nu este cea potrivită sau nu vi se potriveşte culoarea sau modelul”, se specifică în comunicatul CJPC Bihor.
Consumatorii bihoreni pot adresa sesizări şi reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, la telefon 0259.431.817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/A sau prin completarea fişei de reclamaţii de pe site-ul www.anpc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!