Pentru produsele neambalate (carne, peşte, produse lactate, produse de patiserie şi cofetărie proaspete, etc) trebuie analizat aspectul produsului: culoare, miros, consistenţă, etc. Acestea trebuie să fie cele specifice produselor, nefiind admise modificări de nici un fel. De asemenea, trebuie urmărit modul de expunere. Comerciantul trebuie să asigure temperatura optimă de păstrare şi să respecte regulile privind vecinătatea produselor. Pentru produsele preambalate este necesară verificarea stării ambalajului: igiena, etanşeitatea şi integritatea acestuia.
Produsele care prezintă semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, ambalaje neetanşe sau care prezintă semne ale începerii procesului de fermentare trebuie refuzate.
Şi produsele pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, precum şi cele care prezintă termenul de valabilitate modificat, şters sau depăşit trebuie refuzate, de asemenea.
„La cumpărarea produselor solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba, în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea sau siguranţa unui produs”, recomandă Giani Bura.
Consumatorii mai sunt sfătuiţi să nu cumpere produse alimentare de la persoane şi din locuri neautorizate, pentru că, comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare, iar cumpărătorii riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea. Totodată, nu poate elibera bon de casă cu care cumpărătorul poate să justifice tranzacţia comercială în cazul unei eventuale reclamaţii.
În perioada zilelor libere de sărbători, CJPC Bihor va asigura preluarea reclamaţiilor telefonice – la numărul de telefon 0259.431.817.
Citiți principiile noastre de moderare aici!