Cât timp e suspendată activitatea cu publicul, petițiile pot fi depuse prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.
Cererile privind istoricul sancțiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se depun, la fel, prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;
Prelungire adeverințe de circulație
Sunt două situații ce îi vizează pe cei ce trebuie să își prelungească dreptul de circulație conform art. 111 alin. (6) din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, dacă au dosare penale la instanțele de judecată, pe durata stării de urgență, cererile de prelungire a dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozițiile art. 14 din Decretul Președintelui României nr.195/2020. În a doua situație, pentru dosarele care se află în supravegherea unităților de parchet, se va solicita în prealabil parchetului prelungirea dreptului de circulație, iar apoi, în măsura soluționării favorabile, titularul permisului de conducere trebuie să ceară efectuarea mențiunilor corespunzătoare în bazele de date prin poștă, servicii de curierat rapid, fax sau e-mail.
Telefoane de contact
Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul: 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 08.00-16.00. În cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, puteți apela numărul de telefon 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 08.00 – 16.00. De reținut că această opțiune este valabilă doar dacă suspendarea exercitării dreptului de a conduce expiră începând de azi, 26 martie 2020.
Pentru contravenții
Cei ce vor să facă plângere contravențională, trebuie să transmită dovada înregistrării acesteia tot prin poștă, curierat rapid, fax sau email, iar stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul 0259/412.433 interior 21609, în intervalul orar 8:00-16:00. Adresa de email a Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor este: oug41.2016.sr@bh.politiaromana.ro
De reținut și că toate cererile transmise trebuie însoțite neapărat de o copie a documentului de identitate. Tot de azi, 26 martie, activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată.
Trimite articolul
XDacă armata ar sta şi pe sosele cu radarele, poliția rutierã ar putea epidemiologice.