Alături de bilete şi abonamente, călătorii primesc de la ghişeele OTL un material publicitar cu două feţe. Pe o parte, complexul comercial Oradea Shopping City (OSC) îşi face publicitate la digiplex-ul cinematografic din incintă. Pe verso, călătorul este informat despre cursa OTL cu numărul 26, care circulă pe traseul Centru – OSC.
Directorul OTL justifică aceste materiale publicitare prin promovarea liniei 26. „Noi îl primim (fluturaşul publicitar – n.r.). E gata executat. Distribuţia e, într-adevăr, gratuită. Flyerul este la cheltuiala lui (a OSC – n.r.). Pe o parte îşi promoveează un produs al lui, pe cealaltă parte noi promovăm OTL-ul. Noi promovăm acele trasee care aduc profit OTL-ului. Nu distribuim contracost, pentru că nu mă costă nimic în plus. Sunt puse acolo la chioşcuri”, ne-a declarat Csuzi, ieri. Acest tip de promovare nu va rămâne singular. Directorul OTL ne-a dezvăluit că hypermarketul Real va fi următorul complex comercial care se va promova astfel prin intermediul societăţii locale de transport.
„Subvenţii” de la mall-uri
Colaborarea OTL cu mall-urile de la marginea oraşului pleacă de la finanţarea curselor ce-i transportă pe orădeni în locurile destinate cumpărăturilor şi distracţiilor. E vorba despre liniile 19 şi 23– ce duc la Era, 20 şi 21 – la Real, 22 – la Real II, 25 şi 26 – spre Oradea Shopping City.
„Aceste cursele sunt în colaborare cu hypermarketurile. Ei plătesc o parte din costuri şi pe chestia asta îi promovăm. Aceste hypermarketuri facilitează astfel transportul public pentru călătorii care doresc să viziteze aceste puncte de atracţie”, ne spune Csuzi Istvan. O treime din costurile acestor linii e achitată de complexele comerciale. „Chiar dacă sunt contracte diferite, lucrăm cu toţii pe acelaşi tarif: o treime din costuri. Lunar, fiecare hypermarket plăteşte zeci de mii de lei noi”, afirmă directorul OTL. Chiar dacă sunt parţial finanţate de complexele comerciale, călătoria pe aceste linii nu e gratuită. Sunt valabile aceleaşi tarife OTL practicate în tot oraşul.
Directorul societăţii locale de transport spune că în viitorul apropiat cursele către complexele comerciale din Calea Aradului – Ogorului vor fi interconectate. „Vor fi colaborări între hypermarketuri. Şi-au dat seama că dacă se unesc au de câştigat. Liniile 19, 23 şi 25, 26 OSC vor opri reciproc la hypermarketul de vizavi. Şi aşa vom reuşi să avem o frecvenţă foarte bună pentru autobuze. La fiecare 2, 3, 5 minute va veni câte un autobuz”, estimează Csuzi Istvan.
Călin Corpaș
Citiți principiile noastre de moderare aici!