Este toiul verii, perioada în care majoritatea românilor îşi petrec concediile şi vacanţele. Unde se cazează? În ce condiţii? Unde mănâncă? Care este calitatea serviciilor oferite?. Răspunsurile la aceste întrebări sunt oferite de Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor, în urma verificărilor făcute în luna iulie. Şi nu sunt prea măgulitoare. „În luna iulie 2015, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune de control pentru verificarea serviciilor de cazare turistică şi a unităţilor de alimentaţie publică atât în mediul urban cât şi în mediul rural. În timpul acţiunii tematice de control au fost verificaţi 110 de operatori economici, fiind constatate abateri la 86 dintre aceştia. Au fost întocmite 86 de procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 163.100 de lei”,a declarat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor. Cu alte cuvinte, peste 78% dintre cei controlaţi de Protecţia Consumatorilor Bihor au fost sancţionaţi pentru deficienţele constatate.
Abateri constatate
Dintre abaterile constatate CJPC Bihor amintim: dotări insuficiente ale unităţilor de cazare turistică raportat la criteriile de clasificare; lipsa informaţiilor privind serviciile suplimentare care se pun la dispoziţia turiştilor gratuit sau contra cost; dotări insuficiente ale bucătăriilor sau saloanelor de servire (lipsa capacelor de la recipientele pentru colectarea resturilor menajere, la vasele în care se păstrează alimentele şi mâncărurile gătite în spaţiile frigorifice, a paharelor gradate, etc.). La unele unităţi lipsea monitorizarea temperaturilor din spaţiile frigorifice de păstrare prin grafice de temperatură. La altele s-a constatat utilizarea materiei prime pentru preparatele culinare fără nici un fel de etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, precum şi lipsa informării privind gramajele porţiilor, prin lista de meniu sau altă formă.
Protecţia Consumatorilor Bihor roagă pe această cale consumatorii bihoreni să acorde o atenţie deosebită alegerii produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează, în special cele alimentare, să nu cumpere astfel de produse din locuri neautorizate, să verifice caracteristicile organoleptice (aspect, culoare, miros, gust) şi să păstreze bonul de casă în vederea depunerii eventualelor reclamaţii. Acestea pot fi adresate la datele de contact ale CJPC Bihor: adresa poştala: Oradea, str. Sucevei, nr.4/A; telefon/fax: 0259.431.817, sau pe site-ul www.anpc.gov.ro prin completarea formularului de reclamatie online.
„Deoarece scopul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor este acela de a preveni încălcarea legislaţiei în vigoare din domeniul protecţiei consumatorilor, şi, deoarece necunoaşterea legislaţiei nu poate fi invocată ca şi scuza pentru încălcarea ei, venim în întâmpinarea operatorilor economici, mai ales a celor care se află la începutul activităţii, precum şi a micilor producători, persoane fizice autorizate, mici meseriaşi, informându-i că pot beneficia de consiliere la cerere, gratuit, fiind necesară doar depunerea unei solicitări scrise în acest sens la CJPC Bihor”, a precizat Giani Bura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!