Gata cu suspiciunile şoferilor la adresa mecanicilor auto vizavi de piesele înlocuite sau de calitatea şi durata reparaţiilor la maşini. După numeroase plângeri şi reclamaţii la Protecţia Consumatorului că unele service-uri înlocuiesc piesele stricate cu unele vechi,dar taxează proprietarii ca şi cum aceastea ar fi noi, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care permite proprietarilor de maşini să asiste vizual sau prin intermediul unei camere video la operaţiunile de service. În cazul în care nu sunt considerate conforme, reparaţiile pot fi contestate.
Proiectul legii service-urilor a fost adoptat de Camera Deputaţilor, cu 324 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi două abţineri. Camera Depuţatilor este for decizional, legea mergând mai departe la promulgare..
Ce prevede legea
Astfel, proprietarul poate asista vizual la reparaţie chiar din interiorul atelierului unde va fi creat un spaţiu speciale, fie dintr-o sală de aşteptare de unde va urmări cu ajutorul unei camere de luat vederi amplasată în service.
În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor fi nevoite să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să confirme condiţiile tehnice de calitate oferite.
Dacă proprietarul are suspiciuni că reparaţia nu este conformă cu normele în vigoare sau că este prea mare, poate să depună o contestaţie. În urma acesteia RAR are obligaţia de a verifica contestaţia respectivă în termen de şapte zile.
La zece contestaţii service-urile pot rămâne fără licenţă de funcţionare.
„Noua lege este binevenită pentru consumatori. Noile reglementări vor forţa service-urile să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca acestea să explice atât toate intervenţiile, cât şi costurile acestora. Mai mult service-urile vor acorda garanţiile conform legii. Pentru aceasta, consumatorul care vine cu piesa de la magazin va trebui să solicite un certificat de calitate”, a declarat Traian Bejan, comisar şef adjunct delegat la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Bihor.
Această lege loveşte mai mult în atelierele mici de cartier, care nu oferă, de multe ori garanţii la intervenţiile efectuate. În ceea ce priveşte service-urile serioase, pentru ele, această lege nu prea aduce noutăţi.
„Noi aplicăm de mulţi ani aceste prevederi. La noi clientul poate să asiste în sala de aşteptare la reparaţia maşinii. Dacă vrea să participe direct, să discute cu mecanicul, pe baza unui ecuson de client poate intra în atelier”, ne-a precizat Maria Băncui, de la Compartimentul de Marketing şi Comunicare al D&C şi Iberica Auto. De fapt aceste cerinţe au fost impuse de Volkswagen şi Audi ale căror maşini sunt comercializate de dealerul orădean.
La Grup West proprietarii pot să asiste la reparaţiile maşinilor încă din 2003. „La noi este transparenţă totală. Acest lucru face parte din politica firmei. Clienţii pot să asiste chiar în atelier la reparaţia maşinii”, ne-a informat Bucsi Lorand, manager marketing la Grup West.
Citiți principiile noastre de moderare aici!