În zonele cele mai periculoase din DN 1 pe porțiunea Oradea – Cluj se montează parapete New Jersey, în speranța reducerii numărului de accidente grave cauzate de pătrunderea mașinilor pe benzile opuse în condiții de viteză excesivă.
[eadvert]
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj atenționează șoferii că lucrările încep de miercuri și vin la pachet cu restricții de circulație pe „sectorul de drum cuprins între km 536+100 – km 554+600, județul Cluj”. Sunt zone unde, anul trecut, au avut loc zeci de accidente mortale, ca atare se impunea adoptarea unor soluții de prevenție. Utilitatea acesteia în cazul unor tragedii, însă, rămâne să fie verificată.
Huedin – Poieni și Negreni
„Se vor efectua lucrări de montare a parapetelor de protecție rigide pe zona mediană, în vederea creșterii siguranței participanților la trafic și reducerea numărului de evenimente rutiere. Lucrările se vor executa pe sectoarele:
km 536+193 – km 536+336 – în afara localității (între localitățile Huedin și Poieni);
km 537+233 – km 537+449 – în afara localității (între localitățile Huedin și Poieni);
km 551+604 – km 551+685 – pe raza localității Negreni;
km 554+477 – km 554+560 – pe raza localității Negreni”.
Circulația se desfășoară alternativ, dirijată de agenții de la Poliția Rutieră.
Zonele vizate de aceste amenajări sunt locuri unde au loc accidente grave și dese, cauzate de viteză excesivă sau tentative de depășire la viteze mari, eventual pe linie continuă.
Limitatoarele vin și în contextul în care traficul pe DN1 a crescut simțitor ca urmare a suspendării alternativei de acces pe calea ferată spre Cluj respectiv Oradea. Mulți dintre cei care foloseau trenul, acum sunt nevoiți să meargă pe șosea. E de așteptat ca în cel mai scurt timp traficul să fie deranjat și de prezența mașinilor mari și a utilajelor grele pe DN1, dat fiind că toată aprovizionarea șantierelor de la calea ferată se va face pe DN1. Inevitabil, vor apărea blocaje care vor testa, în plus, nervii șoferilor.
Beneficii și probleme
Soluția la care au apelat drumarii de la Cluj poate salva vieți nevinovate, prin faptul că parapetele de beton ar trebui să împiedice intrarea mașinilor pe contrasens și ar preveni, astfel, coliziunile frontale la viteză mare.
Problema cu aceste parapete în condițiile în care se montează pe drumurile de doar două benzi este că împiedică accesul rapid al salvatorilor.
În cazul unui accident în curbă, spre exemplu, din cauza traficului mare de pe acest drum național, inevitabil, la locul și pe banda coliziunii se pot aduna mai multe mașini. Nu e clar unde se vor duce acestea pentru a face loc autospecialelor de intervenție ale pompierilor și echipajelor de salvare.
În Bihor, măsuri similare menite să reducă numărul de accidente rutiere au fost luate în zona Aeroportului Oradea și la ieșirea din Oradea spre Biharia.
Trimite articolul
XSa puna flori sau stapisori de plastic, si o tablita unde sa scrie , nu calcati florile.
-
Și încă o tăbliță unde să scrie RIP XXX
Radare fixe.
Restul sunt povesti, nu vor rezolva nimik.
-
radar in curba 🙂 bravo
-
Indiferent unde e pus, categoric toti ar reduce viteza si ar merge extrem de cuminti.
-
si cate radare trebuie in 150 km, ar trebui sa pui cam 300 radare, te auzi ce vorbesti? Intre 2 radare ii da talpa, depaseste si face accident, tu gandesti maimutoiule?
-
Da, restul din Europa sunt toti tampiti, doar noi din Romanik stim totul 😉 d`aia luam locul I la nr. accidente rutiere. Bravo, bah !
-
-
-
Da, e o solutie salvatoare impotriva taurilor de pe soseaua sus amintita. Poate vor fi mai putine accidente.
Confisca autoturismul bipedului care depasesre cu peste 50 km/limita.
-
…adică mergi cu 100 km/h în oraș și doar îți confiscă mașina ! A doua zi îsi cumpără alta ! Băgați la închisoare de la 2 ani în sus cu executare , să vezi câti vor mai depăși viteza !
Și salvarea, poliția ori pompierii pe unde trec in caz de accident?
Vad ca toti aveti”solutii salvatoare” , dar nu credeti ca ar fi mai bine sa se finaliza autostrada Oradea-Cluj inceputa acum 22 de ani ? Pe autostrada nu vor fi ciocniri frontale..
-
Singurul comentariu cerebral! Din pacate multi nici nu isi mai imagineaza o astfel de solutie. Au murit mii si vor mai muri mii din ignoranta guvernelor!
-
Punem pariu?
-
Crezi? La cat de mult se merge la noi pe contrasens pe autostrada… :))))
-
Vor fi doar caramboluri cu zeci de masini. La maimute nu are rost sa le dai masini pe mana
poti separa orice pana nu separi romanii prosti de aia destepti si apoi calculezi cui ii mai dai permis. Restul e beton
Sunt bune pentru vitezomani ca sa-i tempereze, dar ar trebui largit dn1 la 2 benzi pe sens unde se poate, cel putin in afara localitatilor.