Senatul Universităţii din Oradea (UO) s-a întrunit luni pentru a dezbate şi vota peste 20 de subiecte şi pentru a audiua o pledoarie a Executivului UO. Un rezumat al şedinţei a transmis, după uzanţă, Comisia de Relaţii Internaţionale şi Interne (CRII), prin preşedintele Lia Pop.
Astfel, UO a mai primit de la Minister 25 de locuri finanţate pentru master şi 9 la doctorat, ajungân la un număr total de 725 de locuri cu şcolarizare bugetată. La masterat locurile s-au distribuit către facultăţi conform unui criteriu cumulat: numărul de absolvenţi la licenţă, numărul de masterate, ierarhizarea pe domenii la nivel naţional.
La Doctorat suplimentările au mers către şcolile doctorale de Filologie, Geografie, Istorie, Ştiinţe sociale, Ştiinţe Inginereşti (toate câte unul) şi Ştiinţe biomedicale (3).
Amintind că anul universitar începe pe 1 octombrie, prof.univ.dr. Lia Pop precizează că pentru angajaţii UO (cadre didactice, bibliotecari, personal auxiliar, administraţie, echipe de muncitori) „activitatea este ferventă” pentru a pregăti academic şi material noul an universitar.
Printre măsurile propuse de Executiv s-au analizat luni „acele măsuri care pun la dispoziţia Rectorului şi a echipei sale pârghii suplimentare în gestionarea activităţii”. Este vorba de actualizarea Procedurii de elaborare a Statelor de Funcţii (care a iscat vii dezbateri – potrivit Liei Pop); Norme şi normative de lucru privind funcţionarea secretariatelor; Metodologia de aprobare a solicitării de prelungire a activităţii cu un an şi a menţinerii statutului de titular în învăţământ.
Limitări financiare
„Anul universitar 2013-2014 debutează în condiţiile unor limitări financiare care impun eforturi sporite din partea angajaţilor universităţii”, a mai transmis comunicatoarea Senatului UO. Potrivit Liei Pop, la propunerea Consiliului de Administraţie, Senatul a aprobat măsuri de asigurare a funcţionalităţii UO, „într-o filozofie a sprijinirii reformării şi eficientizării acesteia”. Măsurile aprobate în şedinţa inaugurală vin în completarea unor măsuri precedente orientate în aceeaşi direcţie. Dacă într-o primă etapă s-a decis creşterea normelor didactice şi asumarea unor sarcini didactice sporite pentru fiecare cadru didactic, în etapa actuală măsurile se referă la restructurări ale unor compartimente funcţionale, concentrări de departamente, normative severe în alocări ale personalului auxiliar şi o singură mărire de taxe: cu 50 de lei la Departamentul de Pregătire şi Perfecţionare a Personalului Didactic.
„Cu aceste măsuri şi cu hotărârea tuturor cadrelor didactice şi a întregului personal de a asigura buna funcţionare a Universităţii şi a trece cu bine solicitatul examen ARACIS – pentru ridicare a calificativului – pregătirea anului universitar 2013-2014 se face cu grijă şi răspundere pentru ceea ce se va oferi în pregătirea studenţilor”, a conchis preşedintele CRII din cadrul Senatului UO.
Citiți principiile noastre de moderare aici!